| کد خبر: 267955 |

ظرفیت بنادر شمالی در توسعه اقتصاد دریامحور

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با بیان اینکه بنادر شمالی از ظرفیت های خوب در توسعه اقتصاد دریامحور هستند، گفت: کشورهای حاشیه دریاها به دنبال کریدورهای مناسب برای تجارت هستند و با مطالعه و برنامه ریزی صحیح می توانیم سهم خوبی از این فرصت برای بنادر کشور کسب کنیم.

تین نیوز

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با بیان اینکه بنادر شمالی از ظرفیت های خوب در توسعه اقتصاد دریامحور هستند، گفت: کشورهای حاشیه دریاها به دنبال کریدورهای مناسب برای تجارت هستند و با مطالعه و برنامه ریزی صحیح می توانیم سهم خوبی از این فرصت برای بنادر کشور کسب کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایسنا، صادق برزگر  اظهار کرد: دهه مبارک فجر ایام مناسبی برای تبیین دستاوردهای اقتصادی به ویژه در حوزه دریا محور است.

وی با اشاره به اینکه دریا یکی از به صرفه ترین زمینه های حمل و نقل و فعالیت تجاری و اقتصادی است، افزود: بعد از انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به این حوزه صورت گرفت و شاهد گسترش بنادر به ویژه در دریاهای شمالی هستیم.

برزگر با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی فقط دو بندر نوشهر و بندرانزلی فعالیت داشتند، تصریح کرد: طی چهار دهه اخیر بندر امیرآباد، آستارا، کاسپین و بنادر کوچک دیگر فعالیت خود را آغاز کردند که نشان دهنده توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به فعالیت بنادر است و در این رابطه زیرساخت های متعددی ایجاد شد.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با اشاره به تراز ۱۲۷ میلیارد دلاری در ۱۰ ماهه امسال گفت: باید توجه داشته باشیم که با وجود نقشه راه و داشتن برنامه اجرایی همچنین حضور نیروهای اجرایی هماهنگ با برنامه ها می توانیم به دستاوردهای خوبی برسیم.

برزگر با اشاره به میزبانی اداره گل گمرک استان گیلان از نخستین نشست منطقه ای اندیشکده های حکمرانی و قانونگذاری استان های ساحلی کشور که با عنوان همکاری منطقه ای در اجرای سیاست های توسعه دریامحور در سواحل شمالی و جنوبی در بندرانزلی برگزار شد، تاکید کرد: بدون برنامه صحیح و جامع نمی توانیم با موفقیت راه اندازی ترانزیت دریایی را دنبال کنیم و قطعا این اندیشه ورزی مبارک است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی تصریح کرد: باید تلاش کنیم با اندیشه ورزی در جنگ اقتصادی به خوبی برنامه های اقتصادی به ویژه در حوزه دریامحور را پیش ببریم و مشکلات پیش رو را اصلاح کنیم.  

برزگر با تاکید بر اینکه کشورهای حاشیه دریاها به دنبال کریدورهای مناسب برای تجارت هستند، گفت: اگر کریدورشناسی داشته باشیم، سعی می کنیم تا سهم خوبی از این فرصت برای بنادر کشور کسب کنیم.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه امسال حدود ۱۳۳ میلیون تن صادرات در کشور داشتیم و طی همین مدت ۳۲ میلیون تن واردات کل کشور بود، گفت: در حال حاضر نیز در زمینه تجارت خارجی درگیر تحریم هستیم و با اندیشه ورزی باید از فرصت ها به ویژه در زمینه اقتصاد دریامحور که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری است، گام برداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.