| کد خبر: 165099 |

کشتی آتش‎گرفته مرسک سرانجام به لنگرگاه رسید

کشتی کانتینری مرسک که 6 مارس 2018 دچار آتش‎سوزی جدی شد، امروز و در حالی که هنوز گرفتار آتش است، وارد بندر جبل علی می‎شود.

تین نیوز

کشتی کانتینری مرسک که 6 مارس 2018 دچار آتش‎سوزی جدی شد، امروز و در حالی که هنوز گرفتار آتش است، وارد بندر جبل علی می‎شود.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز،  این کشتی در فاصله 900 مایلی بندر صلاله در آبهای عمان دچار آتش سوزی شد. چند آتش این کشتی توسط گارد ساحلی هندوستان کنترل شد اما به طور کامل مهار نشد به طوری چندین نقطه روی عرشه کشتی در آتش سوزی پر حرارت و سوزان بود.

کشتیرانی مرسک در بیانیه ای اعلام کرد: " در لنگرگاه آتش‎ در نقاطی از کشتی به طور کامل خاموش خواهد شد و تلاش می کنیم که کشتی را به حالت پایدار برگردانیم. انتظار داریم که این فعالیت 4 تا 5 هفته به طول بیانجامد و پس از آن عملیات تخلیه بار در بندر انجام خواهد شد."

علملیات نجات این کشتی و رساندن آن به لنگرگاه توسط شرکت Smit Salvage and Ardent انجام شد.

22 خدمه این کشتی که تخلیه شده بودند به خانه‎های خود و نزد خانواده‎هایشان بازگشتند.

همچنین مرسک اعلام کرد که بقایای جسد 3 نفر از 4 خدمه مفقود شده بر روی عرشه کشتی پیدا شد اما هویت آنها هنوز مشخص نشده است. این آتش سوزی جان  5  نفر از خدمه کشتی مرسک را گرفت.

اجساد برای تشخیص هویت به بمبئی در هندوستان منتقل شده اند. مرسک اعلام کرد برای تشخیص هویت، هماهنگی لازم را با مسئولان انجام می دهد.

 به گزارش  گروه بین‎الملل  مارین تایمز، این شرکت همچنین خبر داد که تحقیقات برای یافتن علل وقوع حادثه با همکاری مقام های محلی در جریان است. تحقیق برای بررسی میزان خسارت به کشتی و محموله کانتینری آن هنگامی انجام خواهد شد که کشتی به بندر برسد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.