| کد خبر: 261309 |

پیشرفت فیزیکی شاهراه غرب استان اصفهان به ۸۷ درصد رسید

رییس اداره راه و شهرسازی خوانسار گفت: تونل خوانسار به بوئین میاندشت، به عنوان شاهراه غرب استان ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

رییس اداره راه و شهرسازی خوانسار گفت: تونل خوانسار به بوئین میاندشت، به عنوان شاهراه غرب استان ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

به گزاش تین نیوز به نقل از ایرنا، تکمیل تونل خوانسار به بوئین میاندشت، به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان و نقطه اتصال این منطقه به استان های غربی و جنوب غربی کشور از اهمیت زیادی برای استان اصفهان و استان های خوزستان و لرستان برخوردار است.

مطالب مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

◄ بزرگنمایی اتوبان اصفهان شیراز و بی توجهی به راه آهن اصفهان ازنا !

 

تکمیل تونل خوانسار به بوئین میاندشت، می تواند نقش بسزایی در حمل و نقل جاده ای غرب استان و غرب و جنوب غرب کشور به تهران داشته باشد و احداث این تونل موجب رُشد اقتصادی غرب استان اصفهان خواهد شد.

مردم شهرستان های خوانسار و بوئین میاندشت سال های گذشته به علت وجود گردنه های کوهستانی با شیب زیاد در این منطقه، بارها شاهد خسارات جانی فراوان بوده اند و علاوه بر آن، زمستان ها با بارش برف شدید، بسته شدن این جاده و بُروز اختلال عبور و مرور در این محور را دیده اند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار درباره تکمیل این پروژه گفت: بدلیل صعب العبور بودن راه ترافیکی مسیر خوانسار به بوئین میاندشت مقرر شد در بخشی از مسیر تونلی به طول یک هزار و ۲۰۰ متر با چهار کیلومتر راه دسترسی اجرا شود.

سعید شاهی ادامه داد: هم اکنون تونل خوانسار- بوئین میاندشت ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تخصیص منابع، بزودی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و با این اقدام، شیب مسیر در حد استاندارد ۶ درصد خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این پروژه، که نقطه اتصال مرکز به غرب و جنوب غرب کشور است، پروژه کنارگذر خوانسار که بخشی از مسیر دامنه - خوانسار- گلپایگان - خمین است در دست تکمیل بوده و هم اکنون 10 درصد مراحل خاکبرداری بخشی از آن به طول 14 کیلیومتر انجام شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی خوانسار یادآور شد: اصلاح چهارخطه ورودی جنوبی شهر خوانسار نیز با مشارکت اداره شهرستان، شهرداری خوانسار و اداره راهداری در حال اجرا است و مقرر شد عملیات خاکی توسط شهرداری، اجرای پایه ریزی توسط راه و شهرسازی و عملیات آسفالت توسط راهداری انجام شود.

شاهی گفت: طول مسیر اصلاح چهارخطه ورودی جنوبی شهر خوانسار، حدود ۲ کیلومتر است و پروژه هم اکنون در مرحله پایان خاکبرداری قرار دارد که با اتمام پروژه مسیر ورودی جنوبی خوانسار ایمن خواهد شد.

افزون بر ۱۰ درصد حمل و نقل جاده ای کشور از استان اصفهان عبور می کند و این استان بین پنج استان شاخص کشور در حوزه راه قرار داشته و جایگاه ویژه ای در حوزه راهسازی در کشور دارد.

استان اصفهان در زمینه حمل کالا سهم ۱۰ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است و رُتبه نخست کشور در مجموع تناژ حمل شده را در اختیار دارد.

این استان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • قشقایی 2 1

    خداولعنتتون کنه با آین راهسازی تمام جنگل ها را نابود کردین آخه احمق ها کجای دنیا جنگل نابود میکنن

  • عباسعلی زائری 1 0

    سلام
    ضمن عرض ادب به همه مسئولین خدمتگزار ومدیران محترم صنعت حمل ونقل در سطح کشورعزیزمان، جمهوری اسلامی ایران*
    یکصد سال ازشروع احداث ناوگان حمل ونقل عمومی بار ومسافر در این کشور میگذرد وعلیرغم پیشرفت علم وتکنولوژی و پیشرفت صنایع در ساخت ماشین الات حمل و نقل (کامیون واتوبوس و....)،هنوز بدلیل ضعف برنامه ریزی و اموزش علمی تخصصی به ناوبران محترم ، وبا وجود صرف هزینه های سرسام اور ساخت
    ونگهداری جاده های استاندارد شده در سطح کشور، همه روزه شاهد خسارات هنگفت،تصادفات شدید وزیانبار که غالبا بدلیل عدم اگاهی تخصصی بهره برداران (که متاسفانه هنوز در جامعه شوفر نامیده میشوند!!!)، وعدم استفاده بهینه از وسائط نقلیه عمومی، هستیم.
    بحول وقوه الهی :::پس از پنجاه سال اندوخته تجربه علمی وعملی اساتیدی در این زمینه و در عرصه های مختلف فنی وتخصصی با کاربرد ویژه در صنعت حمل ونقل بویژه حمل ونقل عمومی::
    اکنون*
    طرحی اماده شده که اگر مسئولین ضیربط تمایل داشته وهمکاری نمایند ،با کمترین هزینه برای دولت محترم جمهوری اسلامی ایران،علاوه بر اشتغالزائی برای حداقل دوهزارنفر در کمتر از یکسال ،در سطح کشور،سالیانه میلیاردها دلار برای کشور عزیزمان درامد داشته وپس از دوسال قابل صدور(پایه های علمی و تجربی در همین عرصه وانتقال تکنولوژی) به کشورهای دیگر خواهد بود.
    این امر در صورت عملی شدن، برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان دولت فعلی بوده،و موجب سرافرازی ملت ایران خواهد شد.
    بامید پیروزی و موفقیت روز افزون وزارت صمت ووزارت راه وشهرسازی، مدیران وپرسنل زحمتکش صنعت حمل ونقل و
    دولتمردان جمهوری اسلامی ایران

    • ناصراقاجانی اصفهان 1 0

      عرض ادب و سلام.دوست عزیز متن قابل تاملی نوشته ای اما کلمه ذیربط صحیح میباشد و اشتباه تایپ کرده اید.دوما تکنولوژی دنیا، انقدر در زمینه راه سازی پیشرفت کرده که فکر نکنم کسی از ما در این زمینه کمک بخواهد.

  • رضا 0 1

    آزاد راه قائمشهر به ساری چه موقع ساخته میشه گزارش تهیه کنید

  • ناشناس 2 2

    اصفهان است از قبل تعمین شده

  • محسن 1 1

    جنگل و درخت نابود کردید راه بسازید. تف تو ذات مهندسین بیسواد

  • خسرو 0 0

    اینقدر نعریف ک تمجید میکنید از استان اصفهان کمی تعریف نابود کردن اصفهان کنید

  • ج 0 0

    سلام شهرها خوبه از حالت عبوری خارجدجادها توسعه و مکان‌ها بهم نزدیک شن و برلیرشهر کرج ی جاده جدا از اتوبان ساوه باشه و اتوبان کرج چند طبقه ووخلوتررشه برای خودروهای سنگین جادهدجدا با تمام امکانات باشه و کمربندها بهتر شن و ورودی خروجی شهرها زیباتر پهن‌تر بادتور مناسب و کاشت درختان برگ پهن کم آب بر در کیلومترها موندهدبهرشهر