| کد خبر: 270754 |

اتصال یاسوج به آزادراه شیراز- اصفهان پیگیری می‌ شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیر اتصال یاسوج، مرکز این استان به آزاد راه شیراز- اصفهان هستیم.

تین نیوز

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیر اتصال یاسوج، مرکز این استان به آزاد راه شیراز- اصفهان هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید علی احمدزاده  در خصوص اتصال استان به آزادراه شیراز به اصفهان افزود: در جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی خواسته استان در اتصال به آزادراه شیراز به اصفهان از طرف اقلید را مطرح و پیگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از جاده یاسوج به اقلید دو بانده شده و۴۶۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات سفر دولت برای تعریض آن اختصاص داده شده است که می تواند مسیر اتصال به آزاد راه را فراهم کند، اظهارکرد: علاوه بر این مسیر در صورتی که لازم باشد کار مطالعاتی جدیدی نیز انجام شده تا امکان اتصال استان به این آزادراه و کوتاه شدن مسیر تا مرکز کشور فراهم شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این خصوص خواسته استان مورد استقبال وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این خواسته را در جلسه استانداران با رئیس جمهور مطرح کردم.

احمدزاده تصریح کرد: در این جلسه شرح دادم و درخواست کردم که شهر شیراز به عنوان مرکز استان فارس به این آزادراه متصل شده و قرار است شهر بوشهر به عنوان مرکز استان به این آزادراه متصل شود و شهر یاسوج نیز با فاصله ۶۰ کیلومتری با آزاد راه به عنوان سومین مرکز استان به این بزرگراه متصل شود.

وی ادامه داد: خواسته ما در این خصوص مورد عنایت رئیس جمهور قرار گرفت حتی وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه توضیخاتی هم ارائه کردند و دستور داده شد مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در جلسه ای که با دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور داشتم بازهم این خواسته مطرح شد و پیگیر اتصال استان به آزاد راه شیراز به اصفهان از مسیر اقلید شدم.

احمد زاده با بیان اینکه بنا داریم از محل اعتبارات استانی ۱۴۰۳ مبلغی برای مطالعه این طرح اختصاص دهیم، تاکید کرد: برنامه داریم مطالعه کنیم اگر مسیری جدیدی باشد پیشنهاد دهیم در غیر این صورت مسیر فعلی در جاده اقلید را تعریض خواهیم کرد اما در اتصال به این آزادراه مصمم هستیم تا مسیر برای تردد به مرکز کشور کوتاه و ایمن شود.

وی تصریح کرد: همچنین روند تعریض و بهسازی مسیر فعلی یاسوج - سمیرم استمرار خواهد داشت و روی رودخانه بشار پل سریز در حال ساخت است که به زودی عرشه پل نصب و در بقیه مسیر کار تعریض نیز آغاز می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پنج هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر دولت برای بهسازی مسیر جاده کمربندی تا پل گل زردی دیده شده است که بخشی به بهره برداری رسیده و بخشی از کار در حال انجام است.

احمد زاده اظهارکرد: همچنین در جاده بابامیدان، اصفهان و گردنه مله شوره که ریزیش و رانش بوده در حجم زیادی خاکبرداری انجام دادیم و بخشی زیرسازی شده است. تا ۳۶ کیلومتر مرز استان فارس را تعریض خواهیم کرد. اعتبارات استانی عمدتا برای جاده های روستایی هزینه می شود.

 وی بیان کرد: جاده باغچه سادات به سرفاریاب (یاسوج- چرام) یک مسیر درون استانی است که ۴۰۰ میلیارد تومان در سفر دولت برای این مسیر دیده شده که رقم قابل توجهی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.