| کد خبر: 165381 |

در نشست استاندار اصفهان و معاون وزیر راه وشهرسازی بررسی شد؛

◄ ایجاد مراکز لجستیک و بندر خشک برای اصفهان

مراکز لجستیک تولیدات کشاورزی و دسته‌بندی، باری، بندر خشک و ریلی از جمله مراکزی است که باید در اصفهان و در مطالعات جانمایی لحاظ گردد تا از حجم بالای تردد در سطح جاده‌ها کاسته شود.

تین نیوز

 معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اصفهان، گفت: برقراری ارتباط بین حمل‌ونقل درون و برون‌شهری و ایجاد یکپارچگی مدهای حمل‌ونقل و بندر خشک ازجمله برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است که در این راستا با شناسایی ۵۰ مرکز لجستیک برای کشور و پیش‌بینی مراکز لجستیکی برای اصفهان به لحاظ موقعیت خاص قرارگیری در کشور پیگیر احداث این مراکز هستیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، نیاز فرودگاه اصفهان به طرح توسعه‌ای و ایجاد قطار حومه‌ای اصفهان – شاهین‌شهر از جمله موارد مطرح‌شده فی‌مابین معاون وزیر راه و استاندار اصفهان بود که محسن مهر علیزاده در این باره گفت: مشکل ۴۰۰ هکتار زمین متعلق به ارتش جهت واگذاری به منظور طرح توسعه‌ای فرودگاه اصفهان پیگیری شده و ظرف چند روز آینده به نتیجه خواهد رسید.

استاندار اصفهان در خصوص  قطار حومه‌ای اصفهان نیز گفت: ضمن پیگیری مستمر به منظور احداث قطار حومه‌ای برای شهر شاهین‌شهر لازم است احداث قطار حومه‌ای بین شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی نیز با مرکز اصفهان با جدیت پیگیری شود.

مهر علیزاده در این جلسه با توجه به آمار وقوع تصادفات در استان گفت: میزان تصادفات در استان کاهش داشته اما در استان اصفهان با توجه به وجود آزادراهها، بزرگراه‌ها و جاده‌های دو طرفه لازم است اقدامات ایمنی انجام شود تا آمار به حداقل خود برسد و حتی یک نفر هم در این جریان کشته ویا زخمی نشود.

تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در توضیح اقدامات انجام‌شده در راستای ایجاد مراکز لجستیک در اصفهان اظهار کرد: ستاد مراکز لجستیک در کشور برگزارشده و طبق مدل ریاضی ارائه‌شده، این مراکز شناسایی و فاز یک در خصوص  اینکه چه مراکز لجستیکی و در کجای استان ایجاد گردد مورد مطالعه قرارگرفته است که با نظر مدیران استان انجام خواهد شد.

مراکز لجستیک تولیدات کشاورزی و دسته‌بندی، باری، بندر خشک و ریلی از جمله مراکزی است که باید در اصفهان و در مطالعات جانمایی لحاظ گردد تا از حجم بالای تردد در سطح جاده‌ها کاسته شود.

مقرر شد تا ظرف دو ماه آینده  دستورالعمل و مطالعات اولیه جهت بررسی به استان ارجاع شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.