| کد خبر: 156114 |

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان:

آژانس گردشگری با نیت خیر سفر به مناطق زلزله‌زده را تدارک دید

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان گفت: یکی از آژانس‌های اصفهان با نیت کمک به زلزله‌زدگان افرادی را به این مناطق اعزام کرد که در انتخاب نام «تور گردشگری» برای سفر اشتباهی بدون قصد رخ داد.

تین نیوز

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان گفت: یکی از آژانس‌های اصفهان با نیت کمک به زلزله‌زدگان افرادی را به این مناطق اعزام کرد که در انتخاب نام «تور گردشگری» برای سفر اشتباهی بدون قصد رخ داد.

فریدون الله‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، پیرامون مشکل ایجاد شده برای یکی از آژانس‌های مسافرتی اصفهان که با نیت کمک به زلزله‌زدگان افرادی را به این مناطق اعزام کرده بود، اظهار داشت: این اقدام با نیت خیر و کمک به هم‌وطنان زلزله‌زده انجام شده بود و در واقع کمک‌های خوبی نیز به این مناطق ارسال شد اما متاسفانه بازتاب مناسبی نیافت که منجر به ایجاد مشکلاتی شد.

وی با بیان اینکه در جریان زلزله اخیر مردم کشورمان با هم‌دلی و هم‌دردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک‌های خوبی در طول هفته‌های گذشته به این منطقه ارسال کردند، تصریح کرد: مسئولان این آژانس گردشگری نیز با نیت خیر به این امر اقدام کرده بودند اما راهکار مناسبی برای این کمک ‌رسانی انتخاب نکردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: در واقع تصمیم‌گیری برای این سفر با قصد مثبت تلقی می‌شود اما در انتخاب نام تور گردشگری برای این سفر اشتباهی بدون قصد رخ داده است.

وی در ارتباط با مشکلاتی که ممکن است برای این آژانس با 20 سال سابقه بدون تخلف ایجاد شود، اضافه کرد: با رایزنی‌های لازم این قضیه رفع شده است و این آژانس در ادامه فعالیت‌های خود با مشکلی روبرو نخواهد بود.

مبحث همدلی با افراد داغ‌دیده با نام گردشگری تناسب ندارد

الله‌یاری با بیان اینکه به طور کلی در کشوری مانند ایران برگزاری تور سیاه گردشگری صحیح نیست، تاکید کرد: با توجه به شرایط احساسی و هم‌دلی و محبتی که در جامعه ما وجود دارد عنوان کردن تور گردشگری و یا بردن گردشگر به این مناطق صحیح نیست.

وی اضافه کرد: در واقع مبحث همدلی با افراد داغ‌دیده با گردشگری متفاوت است و افرادی که به سفر مذکور برده شدند نیز به منظور کمک رسانی به این مناطق اعزام شده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.