| کد خبر: 164854 |

◄ قضاوت نادرست نکنیم

نباید افعال ناشایست عده‌ای که عقده‌های روانی برای دیده شدن دارند و مرتکب افعال ناشایست می‌شوند و یا اعمال خلاف یک نفر را به ۴۷۰ هزار نفر تسری داد.

تین نیوز

مالک نخعی*: اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که راننده‌ای را در حال استعمال مواد مخدر در پشت فرمان کامیون نشان می‌دهد. این‌که کار آن راننده زشت و خارج از عرف است صد در صد درست است اما نکته قابل توجه این است که هر کسی بدون تخصص از ظن خود حاشیه‌ای بر آن نوشته است. یکی تمامی تصادفات رانندگی را گردن رانندگان باری کشور انداخته است و یکی بی‌انضباطی حمل‌و‌نقل را، دیگری تمام رانندگان حرفه‌ای ناوگان باری کشور را بر همین منوال قضاوت کرده است و...

آیا می‌دانید ۴۷۰ هزار راننده ناوگان باری در کشور فعالیت می‌کنند؟  آیا می‌دانید تست‌های اتفاقی و تست عدم اعتیاد سالانه برای رانندگان باری انجام می‌شود؟ آیا می‌دانید تولید مستقیم گردش مالی رانندگان و ناوگان باری کشور در سال حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است؟ آیا می‌دانید هر امکانی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد  یک راننده کامیون در آن دخیل بوده است، کسی که سفرهای طولانی را به تنهایی متحمل می‌شود، کسی که از تشنگی محبت کردن و محبت دیدن از خانوده‌اش همیشه می‌سوزد، کسی که ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه‌اش در جاده‌ها برای خدمت‌رسانی به جامعه در تردد بوده ولی از حداقل خدمات اجتماعی محروم است و کسی است که در سازمان‌های بیمه‌گر، کارگر ساده دیده شده است و در سال‌های پیری با حداقل حقوق و دستمزد گذران زندگی می‌کند.

هیچ چیز بدون راننده و کامیون میسر نیست ولی نباید افعال ناشایست عده‌ای که عقده‌های روانی برای دیده شدن دارند و مرتکب افعال ناشایست می‌شوند و یا اعمال خلاف یک نفر را به ۴۷۰ هزار نفر تسری داد. بلکه به طور قطع احترام راننده و کامیون‌دار همچون دیگر مشاغل باید به جا آورده شود.

به عنوان یک راننده‌، راننده‌زاده‌ و حرفه‌ای این شغل از همگان می‌خواهم تحلیل‌های ناسالم و دروغ را به این قشر نسبت ندهید. گناهکار یک نفر است: راننده‌ای که عقده حقارت دارد، نه تمام فعالان حمل‌و‌نقل.

خودتان مقایسه کنید در ایام نوروز که ما در تعطیلات هستیم، چرا رانندگان خودروهای سواری کشتارگاه به راه می‌اندازند، همه که پراید سوار نیستند، چرا در ایام کاری سال که رانندگان خودروی سنگین در جاده هستند جوی خون راه نمی‌افتد؟

در هر صورت پیامبر خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: هر کس به مرد یا زن مؤمن بهتان زند یا درباره او چیزی بگوید که از آن مبراست خداوند در روز رستاخیز وی را بر تلّی از آتش نگه دارد تا از حرف خود درباره او برگردد!**

                                                                                     *فعال بخش حمل‌ونقل کالای جاده‌ای

** این یادداشت در فضای مجازی و گروه‌های حمل‌ونقلی جاده‌ای منتشر شده است

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.