| کد خبر: 271320 |

◄ بازسازی ناوگان با تسهیلات تبصره ۱۸ ؛ کلاه گشاد بر سر مالکان اتوبوس و مینی بوس

مقرر شده است به طور محدود وامی با بهره ۱۵ درصد به صورت پنج ساله به مالکان ناوگان اتوبوس و مینی بوس جهت بازسازی پرداخت شود.

تین نیوز

رانندگان و مالکان اتوبوس های مسافری می گویند با شرایط تسهیلاتی که در قالب وام باسازی ناوگان با تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت می شود، موافق نیستند.

به گزارش تین نیوز، بر اساس پیام هایی که در گروه های مرتبط با رانندگان و مالکان اتوبوس منتشر شده، تشکل های صنفی با نحوه و شرایط اعطای این تسهیلات مخالف بوده و به همین دلیل از رانندگان و مالکان خواسته اند تا روشن شدن کامل وضعیت این پرداخت، در این زمینه اقدامی صورت ندهند و اگر با شرایط این وام موافق هستند تبعات آن به عهده خودشان می باشد.

مالکان اتوبوس در مورد دلایل نارضایتی خود از شرایط این وام با بیان این که پرداخت تسهیلات مذکور تصمیمی بود که پس از  نا امیدی از واردات ناوگان کار کرده ( اتوبوس دست دوم خارجی ) و قیمت سرسام آور ناوگان داخلی اخذ شد، عنوان کردند: مقرر شد به طور محدود تسهیلاتی در قالب وامی با بهره ۱۵ درصد به صورت پنج ساله و به مبلغ  ۷۰۰ میلیون تومان برای اتوبوس و ۲۰۰ میلیون برای مینی بوس به مالکان ناوگان جهت بازسازی پرداخت شود.

به گفته آنان، رانندگان پس از تشکیل پرونده و معرفی و مراجعه به بانک عامل صندوق کارآفرین امید با  شرایط عجیب اخذ این وام  از جمله بهره ۱۵ درصد،  پیش فاکتور و کد اقتصادی که بیش از ۲۰درصد آن جهت مالیات اخذ می شود و معرفی پنج نفر به تامین اجتماعی مواجه شدند  که به نظر یک نوع فریب و کلاهبرداری از صنف رانندگان و مالکان عمومی مسافری محسوب می شود .

رانندگان و مالکان اتوبوس تاکید کردند صندوق کارآفرین امید خواستار معرفی فهرست  پنج نفر به تامین اجتماعی به عنوان اشتغال و بلوکه شدن مبلغ ۱۰ درصد تسهیلات تا پایان اقساط و همچنین پیش فاکتور  شامل ۱۰ درصد به فروشنده دارای کد اقتصادی و ۴۰ میلیون هم سهم دارایی شده است.

به گفته مالکان و رانندگان اتوبوس، فقط یک فقره اشتغال پنج نفر با نرخ جریمه 1403 بیمه، به معنی بدهکار شدن به سازمان تامین اجتماعی به مبلغ ۳۶۰ میلیون تومان است در حالی که مبلغ ۷۰۰ میلیون وامی که قرار است به آنان پرداخت شود معادل هزینه دو قطعه موتوری مثل سیلندر و سرسیلندر هم نیست.

به گزارش تین نیوز، به همین دلیل در شبکه های اجتماعی به رانندگان و مالکان اتوبوس و مینی بوس پیشنهاد  شده  تا پیگیری موضوع در این زمینه اقدامی صورت نگیرد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم 0 0

    متاسفانه صنف حمل و نقل در کلیت آن به علت اقدامات و تصمیم های اشتباه پی در پی توسط مراجع و سازمانهای متعدد مربوط و نامربوط دولتی به ورطه اضمحلال و نابودی رسیده است و مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید که چرخ فعالیت این صنف به طور کامل از حرکت باز خواهد ایستاد که آنموقع قیافه این حضرات مسئول ماشین امضای پشت میز نشین که مشکلترین کارشان نشستن روی صندلی زیر باد خنک و مطبوع کولر در گرمای تابستان یا گرمای فرحبخش رادیاتور در چله زمستان میباشد و ارائه انواع و اقسام طرحها و ایده های صد من یه غازی بر ضد منافع ملت و بلاخص فعالین زحمتکش صنف حمل و نقل میباشد دیدنی خواهد بود !!!!!!!