| کد خبر: 271071 |

قابل توجه شرکت های حمل و نقل مسافری؛

◄ کسر و دریافت هرگونه وجه از مالکان و رانندگان اتوبوس ممنوع است

کسر هرگونه وجهی تحت عنوان پامیزی، دلالی، پایش، فروش بلیت اینترنتی ، تغذیه و..‌‌‌‌‌. از صورت وضعیت ، پرداخت نقدی و یا دریافت وجه به صورت دستی توسط هریک از عوامل شرکت های مسافربری از مالکان و رانندگان اتوبوس ( مالکان ناوگان) ممنوع است.

تین نیوز

فعالان صنف حمل و نقل مسافری بین شهری اعلام کردند رانندگان اتوبوس و همچنین مالکان می توانند در صورتی که در پایانه غرب ( ترمینال غرب )  و دیگر پایانه های کشور از آنها مبالغی به صورت دستی و یا غیر دستی تحت عنوان پامیزی، سوار کنی، دلالی، پذیرایی و ... کسر می شود، جهت تنظیم شکایت به انجمن های صنفی مراجعه نمایند.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آنچه رانندگان اتوبوس در شبکه های اجتماعی عنوان کردند با وجود آن که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کسر هرگونه وجهی را از صورت وضعیت یا به صورت دستی از مالکان ناوگان مسافری ممنوع اعلام نموده اما هنوز در برخی پایانه های کشور چنین مبالغی از رانندگان و مالکان اتوبوس دریافت می شود که این امر انتقاداتی را در بین فعالان رانندگان و مالکان اتوبوس ایجاد کرده است.

بر اساس دستورالعمل جدید معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که تاریخ آن مربوط به ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ است کسر هرگونه وجهی تحت عنوان پامیزی، دلالی، پایش، فروش بلیت اینترنتی ، تغذیه و..‌‌‌‌‌. از صورت وضعیت ، پرداخت نقدی و یا دریافت وجه به صورت دستی توسط هریک از عوامل شرکت های مسافربری از مالکان و رانندگان اتوبوس ( مالکان ناوگان) ممنوع است.

با توجه به اعلام سازمان، رانندگان و مالکان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این خصوص مراتب را از طریق سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی  پیگیری نمایند.

بدین ترتیب طبق قانون فقط  باید ۱۵ درصد کمیسیون شرکت های حمل و نقل و ۵ درصد عوارض شهرداری از صورت وضعیت کسر و مابقی به مالک ناوگان پرداخت می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 1 0

    دلالی مسافری یک نوع زورگیری است و ازقدیم تا کنون ادامه دارد حتی در بین جاده مثلا کنار پل فردیس یا حاشیه ترمینال کرج اتوبوس توقف کند دوسه مسافر سوارکند یک دلال ول اونجا فوری میاد و با زور پول کمیسیون از‌راننده میگیرد