| کد خبر: 140000 |

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی:

◄ رتبه ایران در سند چشم انداز 1404 بسیار نگران‌کننده است

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی گمرک، ترانزیت و حمل و نقل اتاق تعاون استان قزوین از واگذاری امورات حمل و نقل به تشکلات صنفی حمایت کرد.

تین نیوز

سیدمرتضی نصری، خبرنگار تین‌نیوز از قزوین: در پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی گمرک، ترانزیت و حمل و نقل اتاق تعاون استان قزوین که با حضور رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، به تشریک مساعی برای حل مشکلات حمل و نقل درون شهری قزوین پرداخته شد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان وانت استان قزوین گفت: برای حل مشکلات رانندگان حمل بار در پایانه بار قزوین، با تشکیل 4 جلسه و کمیته های متعدد، مقرر شد امورات حمل‌ونقل شامل نوبت‌دهی، کنترل و بازرسی به تشکل واجد شرایط واگذار شود.

«سیدرضا محمدی» گفت: در حوزه وانت‌داران مشکلات زیادی وجود دارد که مهمترین آن برهم خوردن تعادل در عرضه و تقاضا، نبود خدمات لازم از سوی سازمان تاکسیرانی شهر قزوین و افزایش 10 درصدی تعرفه خدمات توسط این سازمان در 20 تیرماه 96 می باشد.

«جعفر آقاجانی» رییس اداره کالای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین نیز گفت: همیشه با توجه به خرد جمعی و همگرایی می توان مشکلات مردم را مرتفع کرد و امروز واگذاری امورات حمل‌ونقل به تشکل صنفی یک اقدام بسیار  مثبت برای رانندگان تلقی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر قزوین هم گفت: وظیفه تاکسیرانی در همه شهرهای ایران مدیریت است و هرگونه دخالت در این زمینه اقدام اشتباهی است. به همین دلیل تصمیم گیری های گذشته در سازمان تاکسیرانی شهر قزوین می توانست خیلی بهتر باشد.

«عبدالعلی دربندی زاده» ادامه داد: متاسفانه نگرانی‌هایی در این خصوص وجود دارد و آن هم تعارض‌های عدیده بین شرکت‌های تعاونی است. درحال حاضر «تعاونی تاکسیرانان شهر قزوین» و «کوروش تاکسی»  که قبلا قرار بود در یک مکان مشخص به خدمت‌رسانی رانندگان تاکسی شهر قزوین اقدام کنند، هنوز اجرایی نشده است.

«کلانتری» نماینده اداره اطلاعات استان قزوین در این جلسه گفت: هزینه‌های شهرداری بالا است اما طبق یک دستورالعمل مشخص در شورای شهر تعیین شده و مسائلی مثل متراژ پارکینگ، دوربین، ایستگاه، ساماندهی و تجهیز و غیره هزینه‌های سرسام‌آوری دارد که باید به این موضوع توجه کرد.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: در واگذاری امور به بخش‌های خصوصی نباید کوتاهی کرد چراکه کارمندان دولت نزدیک به 4 میلیون نفر هستند و این مسئله برای هزینه‌های جاری کشور بار سنگینی ایجاد کرده است. به طوری که بیش از 80 درصد این هزینه‌ها صرف پرداخت حقوق به کارمندان کشور می‌شود.

«داوود محمدی» گفت: تنها راه نجات دولت برون‌سپاری تصدی‌گری‌هاست و امروز بهترین تصمیم برای حل مشکلات حمل‌ونقل قزوین، واگذاری این امور به تشکلات صنفی است. متاسفانه در بین 25 کشور مندرج در سند چشم انداز، ایران رتبه 16 را به خود اختصاص داده و این مسئله بسیار وحشتناک است که باید تلاش کنیم تا سال 1404 این رتبه را تک رقمی کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.