| کد خبر: 214425 |

استفاده از ماسک و دستکش در ناوگان مسافربری کرمان اجباری شد

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف برای مدیران، پرسنل، رانندگان، خدمه و مسافران در محیط ترمینال، دفاتر فروش بلیط و داخل اتوبوس و خودروهای سواری کرایه بین شهری اجباری شد.

تین نیوز

 رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف برای مدیران، پرسنل، رانندگان، خدمه و مسافران در محیط ترمینال، دفاتر فروش بلیط و داخل اتوبوس و خودروهای سواری کرایه بین شهری اجباری شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی حسینی نسب روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در صورت مشاهده استفاده نکردن و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، طبق ضوابط و مقررات، از فعالیت شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل و حرکت ناوگان جلوگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: تمام شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا هستند، لذا تخطی و یا کوتاهی در این زمینه تخلف حمل و نقلی محسوب شده و تخلف آنها از طریق کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ پیگیری خواهد شد.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: جلسات آموزشی متعددی در این راستا برای شرکت‌های حمل و نقل جاده ای برگزار شده و علاوه بر نصب تعداد فراوانی بنر و اطلاعیه بهداشتی، دستورالعمل های مرتبط با این امر تهیه و در اختیار شرکت‌ها و رانندگان قرار گرفته است.

وی گفت: ناوگان مسافربری استان کرمان طبق پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت مداوم، قبل و پس از هر سفر، توسط رانندگان و مالکان اتوبوس ها براساس استانداردهای وزارت بهداشت ضدعفونی می‌شود.

حسینی نسب با بیان این مطلب که بر روی تمام بلیط ها، پیامی مبنی بر الزام استفاده از ماسک و دستکش درج شده افزود: ظرفیت پذیرش مسافر در اتوبوس‌ها و خودروهای سواری عمومی را کاهش داده‌ایم و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رانندگان سواری کرایه در صندلی جلو یک نفر و در صندلی عقب فقط ۲ نفر مسافر سوار می‌کنند که با ظرفیت سه سرنشین طی مسیر کنند.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۱۱۰ شرکت و موسسه حمل نقل مسافربری جاده ای در استان کرمان فعالیت می کند گفت: از این تعداد ۸۵ شرکت و موسسه اتوبوسی و تعداد ۳۵ شرکت حمل ونقل سواری کار جابجایی مسافران این استان را انجام می‌دهند.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ برای ثبت شکایات مردم فراهم شده است افزود: این سامانه به صورت روزانه پایش و پیامک های مردمی مورد بررسی قرار می گیرند لذا در صورت نیاز برخورد لازم با شرکت ها و رانندگان در کمیسیون های ماده ۱۱ و ماده ۱۲ به عمل می آید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.