| کد خبر: 210164 |

موج دوم کرونا در کردستان خطرناک‌تر از دوره اول خواهد بود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در صورتی که مردم استان توصیه‌های بهداشتی و پزشکی را رعایت نکنند، موج دوم شیوع بیماری کرونا تا ۲۰ روز آینده بسیار بدتر و خطرناک‌تر از دوره اول آن خواهد بود.

تین نیوز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در صورتی که مردم استان توصیه‌های بهداشتی و پزشکی را رعایت نکنند، موج دوم شیوع بیماری کرونا تا ۲۰ روز آینده بسیار بدتر و خطرناک‌تر از دوره اول آن خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دکتر ابراهیم قادری روز یکشنبه اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت کلی این استان از لحاظ تعداد مبتلایان به این ویروس بهتر و تعداد ابتلا کمتر شده است اما این به مفهوم رفع خطر نیست.

وی این شرایط را ناشی از رعایت توصیه‌ها از سوی مردم در هفته های گذشته (از هفته آخر اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین) دانست و افزود: با از سرگیری فعالیت‌ها و بیرون آمدن مردم، باید منتظر شروع موج دوم بیماری از ۱۵ تا ۲۰ اردیبهشت باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه بیرون رفتن به تنهایی عامل خطر نیست، اضافه کرد: مهمانی‌ها، مراسم‌های بزرگ، تجمعات و اماکنی که تماس در آن زیاد و فاصله‌ها کمتر از یک و نیم تا ۲ متر است، از محل‌های پرخطر به شمار می‌آیند.

وی شرط جلوگیری از اوج گیری بیماری را رعایت دقیق همه توصیه های بهداشتی به ویژه از سوی بیماران اعلام کرد و گفت: بیماران باید مراقب باشند تا جایی که ممکن است از دوستان، همکاران و خانواده دور باشند چرا که این یکی از عوامل اصلی خطر و شیوع و همه گیری ویروس کرونا است.

قادری درباره لزوم استفاده از ماسک هم تاکید کرد: استفاده از ماسک تنها برای بیماران اجباری است و افراد عادی در فضای باز نیازی به آن ندارند و تنها در صورتی که در محیط سربسته بدون تهویه هستند، می‌توانند ماسک بزنند.

وی میزان مرگ و میر در استان کردستان را براساس میزان مبتلایان حدود ۱۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: روند بهبود بیماران در این استان مناسب و منطقی است.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر شنبه ششم اردیبهشت ماه جاری در مجموع ۸۸ هزار و ۳۲۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به پنج هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.