| کد خبر: 211509 |

برای جبران خسارات‌های شیوع کرونا انجام می‌شود:

◄ تزریق 7.8 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش حمل‌ونقل

حدود ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به خسارتی که به دلیل شیوع بیماری کرونا به حوزه حمل و نقلی وارد شده حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته‌ایم که مبالغی از آن را به این حوزه تزریق خواهیم کرد تا فعالان این بخش در این ایام بتوانند خودشان را سرپا نگه دارند که البته در این زمینه باید تمامی شرکت‌ها نیروهای خود را نگه داشته باشند.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی این مطلب را اواخر فرودین ماه امسال در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما بیان کرد و افزود: حدود ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

او اظهار کرد: از این مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل ریلی و ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هم برای حمل و نقل هوایی در نظر گرفته‌ایم. بخش از این منابع مالی هم برای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به ویژه بخش مسافری است.

اسلامی عنوان کرد: مبالغی را هم برای مجتمع‌های بین راهی که در این ایام به صورت کامل تعطیل شدند و همچنین برای شرکت های حمل و نقل دریایی که حدود ۹۸ درصد کاهش تردد داشتند، در نظر گرفته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در فرودگاه امام ۹۲ درصد از ترددها کاهش یافته است گفت: فرودگاه‌ها درآمد هزینه هستند و سعی کرده‌ایم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران این خسارت‌ها پرداخت کنیم.

وی افزود: البته در دنیا هم حدود ۸۱ درصد از سفرهای هوایی کاهش یافته و ما امیدواریم با پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی و یارانه‌های دولت و همکاری بانک مرکزی بخشی از این هزینه‌ها را جبران کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.