| کد خبر: 208586 |

آمار سفرهای نوروزی خودروهای پلاک همدان ۸۹ درصد کاهش یافت

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: در نیمه دوم تعطیلات عید نوروز ۱۳۹۹، آمار خروج خودروهای پلاک ایران ۱۸ و ایران ۲۸ (شماره پلاک مختص همدان) از این استان ۸۹ درصد کاهش یافت.

تین نیوز

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: در نیمه دوم تعطیلات عید نوروز ۱۳۹۹، آمار خروج خودروهای پلاک ایران ۱۸ و ایران ۲۸ (شماره پلاک مختص همدان) از این استان ۸۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعید کریمی افزود: بر اساس بررسی آمارهای دریافتی از دستگاه‌های تردد شمار جاده‌های همدان، از هفتم تا ۱۵ فروردین ماه جاری  ۱۰۳ هزار و ۱۱۲ خودرو با پلاک همدان از محورهای خروجی این استان عبور کردند در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۰۱ هزار تردد ثبت شده بود.

وی اظهار داشت: این حجم از کاهش میزان خروجی از جاده‌ها نشان می‌دهد مردم این استان کمر همت را برای شکست ویروس جدید کرونا بسته و برای پیشگیری از شیوع این ویروس، سفرهای نوروزی خود را لغو کرده‌اند. 

کریمی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۱ هزار و ۲۱۵ خودرو پلاک همدان، در محور خروجی همدان به سمت آزادراه تهران تردد کردند، عنوان کرد: این میزان خروجی در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۶ هزار و ۲۱۳ تردد بود که نشان از کاهش ۹۱ درصدی می‌دهد.

وی ادامه داد: محور خروجی همدان - کرمانشاه با ۱۲ هزار و ۵۹۵ تردد، ۸۱ درصد کاهش و محور خروجی ملایر - اراک نیز با ۱۸ هزار و ۳۱۴ تردد، ۸۵ درصد کاهش تردد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با اشاره به اینکه ورودی خودروها با پلاک سایر استان‌ها به همدان نیز با کاهش همراه بوده است، افزود: در این مدت، میزان ۲۰۱ هزار و  ۴۴۷ خودرو با پلاک تهران وارد استان شده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ورود خوردوهای با پلاک کردستان ۷۵ درصد، کرمانشاه ۷۱ درصد، مرکزی ۷۴ درصد و البرز ۸۱ درصد کاهش داشته است.

کریمی اظهار داشت: ۶۱ دوربین‌ ثبت تخلف و ۲۳ سامانه دوربین نظارتی در این استان فعال است که مسافران می‌توانند با استفاده از نرم افزار ۱۴۱ و یا پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راه‌های کشور به نشانی www.۱۴۱.ir تصاویر نقاط پرترافیک را به صورت زنده مشاهده کنند.

وی عنوان کرد: در طول انجام سفرهای نوروزی ۷۴ سامانه تردد شمار، میزان تردد خودروها در جاده‌های این استان را ثبت کردند.

کریمی از هموطنان خواست همچنان به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس جدید کرونا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا روز ۱۵ فروردین امسال ۵۳ هزار و۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.