| کد خبر: 152845 |

ازنا - شازند«مرگ»را دور می‌زند

جاده ارتباطی ازنا - شازند، از پرترددترین و پرحادثه‌ترین محورهای لرستان است تا نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس خبر از اجرای 18 کیلومتر از این پروژه را ظرف سه ماه آینده بدهد.

تین نیوز

 جاده ارتباطی ازنا - شازند، از پرترددترین و پرحادثه‌ترین محورهای لرستان است تا نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس خبر از اجرای 18 کیلومتر از این پروژه را ظرف سه ماه آینده بدهد.

به گزارش ایرنا، باوجوداینکه طی سال‌های اخیر شاهد بهبود وضعیت راه‌ها و انجام طرح‌های چهار خطه به‌خصوص در استان لرستان بوده‌ایم اما چهار خطه شدن محور ازنا - شازند که از حدود شش سال قبل کلید خورده به دلیل کمبود اعتبار با سرعتی لاک‌پشتی در حال انجام است و همواره شاهد تصادفات زیادی در این محور هستیم .

این طرح از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است که از آن جمله کوتاه کردن مسیر ترانزیتی شمال - جنوب و نداشتن گردنه‌های صعب‌العبوراست ضمن اینکه این محور تنها مسیر دسترسی مردم شهرستان ازنا به مرکز کشور است .

گشت نامحسوس مرگ

همین دلایل سبب شده تا شاهد تردد فراوان وسایل نقلیه سنگین از این محور باشیم اما در طرف مقابل عرض کم جاده باعث بروز تصادفات فراوان منجر به جرح و فوت در این جاده شده است که همین مسئله لزوم تسریع در تکمیل این طرح نیمه‌کاره را دوچندان کرده است .

 

طی ماه‌های اخیر به شاهد پیگیری‌های مستمر نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیران اجرایی برای جذب اعتبار و عملیاتی شدن این پروژه هستیم تا مجید کیان پور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در این رابطه بگوید: اجرای پروژه راه‌سازی ازنا - شازند مطالبه همه مردم لرستان و شهرستان ازنا است و این امر مطالبه به‌حق مردم است که باید عملیاتی شود .

وی بابیان اینکه همه دولتمردان و دستگاه‌های اجرایی پیگیر هستند که این پروژه تأمین اعتبار شود گفت: در این راستا رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، وزیر راه و شهرسازی، استاندار لرستان و مدیران و همچنین من به‌عنوان نماینده مردم پیگیر این موضوع هستیم .

۱۸ کیلومتر از جاده مرگ عملیاتی می‌شود

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه امیدواریم بتوانیم به‌زودی و ظرف سه ماه آینده ۱۸ کیلومتر ابتدایی این پروژه را تا «مومن‌آباد» بتوانیم تکمیل کنیم گفت: همچنین تلاش این بوده که دو قطعه ۶.۵ کیلومتری و ۱۰ کیلومتری را نیز عملیاتی کنیم .

ازنا - شازند«مرگ»را دور می‌زند/تکمیل 18کیلومتر از پروژه ظرف 3 ماه

کیان پور بابیان اینکه ۶.۵ کیلومتر دوم این پروژه در لرستان پیمانکار آن انتخاب‌شده و در حال کار است گفت: همچنین ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز اخذ مجوز شده تا کار پیگیری شود و احداث باند دوم پروژه راه‌سازی ازنا - شازند به‌طور کامل عملیاتی شود .

وی بابیان اینکه این محور، ترافیک جاده‌ای سنگینی دارد و بیش از هفت هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین به‌صورت روزانه در آن تردد دارند گفت: در این راستا عملیاتی شدن این پروژه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و باند دوم در این محور باید احداث شود .

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پلیس نیز باید نظارت‌های خود را در این محور بالاتر ببرد گفت: همچنین کسانی که در این محور تردد می‌کنند مقوله ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی را بیش‌ازپیش رعایت کنند و تلاش شود که با سرعت مطمئنه مناسب در این جاده تردد کنند تا حوادث جاده‌ای ما به حداقل برسد .

پروژه‌ای در پیچ بی‌پولی

بنابراین گزارش محور ازنا - شازند به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به استان مرکزی متصل می‌کند که ۳۵ کیلومتر از این محور در شهرستان ازنا واقع‌شده و هم‌اکنون چهار خطه شدن این محور به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌تمام باقی‌مانده است .

ازنا - شازند«مرگ»را دور می‌زند/تکمیل 18کیلومتر از پروژه ظرف 3 ماه

جاده ازنا - اراک در ابتدا باهدف ایجاد ارتباط محلی بین شهرستان‌های ازنا و شازند ایجاد شد اما بعدها به دلایل مختلف ازجمله مسیر هموار و کاهش زمان سفر تبدیل به یک جاده ترانزیتی شده است به‌گونه‌ای که اکثر وسایل نقلیه عبوری از آن خودروهای سنگین هستند .

در این راستا خبرگزاری مهر پیش‌ازاین در گزارش‌های متعددی خواستار تسریع در تکمیل طرح چهار خطه این محور ارتباطی شد چراکه دوطرفه بودن جاده و عرض کم این محور باعث بروز تصادفات فراوانی در این جاده شده است به‌طوری‌که طی همواره بارها شاهد تصادفات مرگبار در این جاده هستیم .

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.