| کد خبر: 172608 |

◄ چرا استفاده از حالت پرواز در گوشی‌های هوشمند مهم است؟

حالت Flight Mode یا پرواز درگوشی‌های تلفن همراه کارایی‌های بسیاری دارد که اکثر کاربران از آن بی‌اطلاع هستند و از آن استفاده نمی‌کنند. حالت پرواز درگوشی‌های تلفن همراه تمام درگاه‌های ارتباطی گوشی با فضای بیرون را قطع می‌کند و تنها اطلاعات داخلی گوشی در این حالت در دسترس هستند.

تین نیوز

حالت Flight Mode یا پرواز در گوشی‌های تلفن همراه کارایی‌های بسیاری دارد که اکثر کاربران از آن بی‌اطلاع هستند و از آن استفاده نمی‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مسافر، حالت پرواز درگوشی‌های تلفن همراه تمام درگاه‌های ارتباطی گوشی با فضای بیرون را قطع می‌کند و تنها اطلاعات داخلی گوشی در این حالت در دسترس هستند.

1- دلیل اصلی ایجاد این سیستم درگوشی‌های تلفن همراه امنیت در پروازها بود. امواج تلفن همراه نویزهایی را بر روی تجهیزات هواپیما ایجاد می‌کند که باوجوداینکه هنوز هیچ حادثه‌ای به‌دلیل انتشار این نویزها گزارش نشده است؛ اما ممکن است خطرآفرین باشد و درنتیجه خاموش کردن یا قرار دادن گوشی تلفن همراه در حالت پرواز در اکثر پروازها اجباری است.

2- امواج تلفن همراه برای بدن انسان به‌شدت مضر هستند. به همین دلیل در زمان استراحت بهتر است از حالت پرواز استفاده کنید تا انتشار امواج تلفن همراه شما به حداقل ممکن کاهش یابد. این کار در زمان خواب شبانگاهی به‌شدت توصیه می‌شود.

3- در هنگام رانندگی برای حفظ امنیت خود و سرنشینان بهتر است از تلفن همراه استفاده نکنید. در این زمان بهتر است برای عدم امکان برقراری تماس و کاهش امواج مضر از حالت پرواز استفاده کنید. این کار به‌شدت به کاهش تصادفات رانندگی کمک می‌کند. در ایران زمانی که تلفن همراه را روشن می‌کنید یا از حالت فلایت‌مود خارج می‌کنید پیامک‌هایی برای شما می‌آید که تماس‌هایی که زمان قطع ارتباط، با شما گرفته‌شده را به شما اطلاع می‌دهد؛ پس نگران تماس‌های ازدست‌رفته نباشید.

4- در زمان شارژ تلفن همراه اگر از حالت پرواز استفاده شود، پر شدن کامل شارژ زمان کمتری از شما می‌گیرد و باتری تلفن همراه هم سالم‌تر باقی خواهد ماند. در این حالت به‌دلیل مصرف کمتر انرژی توسط گوشی دمای گوشی هم کمتر افزایش خواهد یافت و سبب سالم‌تر ماندن سخت‌افزارهای حساس داخل گوشی خواهد شد.

5- زمانی که شما درحال ضبط یک مکالمه هستید برقراری تماس می‌تواند در این کار خلل ایجاد کند به همین دلیل بهتر است زمانی که از قابلیت رکورد تلفن همراه استفاده می‌کنید آن را در حالت پرواز قرار دهید تا هم نویز کمتری در فایل صوتی داشته باشید و هم اختلالی در ضبط مکالمه پیش نیاید.

6- در جلسات هم گاهی لازم است از اطلاعات داخل تلفن همراه استفاده کنید؛ اما زنگ خوردن تلفن همراه در جلسات چندان مطلوب نیست؛ پس در جلسات خود هم از حالت پرواز استفاده کنید.

7- روشن و خاموش کردن گوشی تلفن همراه امری زمان‌بر است به همین دلیل بهتر است درزمانی که برای ورود به مکان‌هایی که حمل تلفن همراه ممنوع است، هنگام تحویل تلفن همراه، آن را در حالت پرواز قرار دهید. به این شکل هنگام تحویل گرفتن تلفن همراه سریع‌تر می‌توانید از آن استفاده کنید.

به‌طورکلی حالت پرواز در تلفن همراه در شرایطی که به آن نیاز ندارید بسیار مناسب است و علاوه‌بر کاهش امواج مضر در اطرافتان، مصرف باطری تلفن همراه را نیز کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.