1 از
  • آزادراه پكن-تبت

    يكي از عظيم‌ترين ترافيك‌های شكل گرفته در تاريخ، ترافیک آزادراه پكن به تبت است كه در سال 2010 رخ داد. باز شدن اين ترافيک 100 کیلومتری 12 روز طول كشيد. دليل اين ترافیک كشنده چه بود؟ كاميون‌هايی كه مشغول ساخت و ساز در خروجی‌های آزادراه بودند و دستفروشانی كه از فرصت اين ترافيك استفاده كردند تا آب و سیگار به مسافران در ترافیک مانده بفروشند. حتی خيلی از خودروها در اين 12 روز مورد دستبرد شبانه دزدان هم قرار گرفتند و يك راننده هم در جريان اين دزدی ها زحمي شد!

  • ترافیک برای يك جشنواره

    در 15 اوت 1969 ترافيكی كه باز شدن آن سه روز به طول انجاميد در جاده نيويورك به بثل رخ داد كه دليل آن سفر 500 هزار نفر براي حضور در جشنواره موسيقی و هنر «ووداستاك‌»‌ بود. حضور اين بازديدكنندگان كه عمدتاً‌ توريست ها بودند ترافيكی 32 کیلومتری درست كرد

  • جاده شيكاگو به ايلينویز

    اول فوريه 2011 ارتفاع برف در ايلينويز آمريكا به بیش از نیم متر رسيد. بارش برف با تاريك شدن هوا شدت گرفت. يعني درست در ساعاتي كه ترافيك به ساعات اوج خود رسيد و موجب شد مسافراني كه از ايلينويز به سمت شيكاگو مي رفتند شب سختي را در بوران به سر برند. برف شديد و راه بندان موجب شد تا جاده به مدت 12 ساعت غيرقابل دسترس شود.

  • وقتی ديوار فرو ريخت

    بهار سال 1990، چندی پس از فرو ريختن ديوار برلين، لحظه شگفت انگيزی براي شهروندان دو آلمان شرقي و غربي رقم خورده بود. اما اين رخداد موجب يك فاجعه ترافيكي از سيل خودروهايي شد كه به سمت آلمان غربي حركت مي كردند. دليل اين ترافيك ساده بود: بخش غربي ديوار از سيل خودروهايی كه از آلمان شرقي وارد مي شد غافلگير شد و نتوانست خود را به موقع آماده كند. بنابراين 18 ميليون خودرو از سمت آلمان شرقی به سمت آلمان غربی سرازير شدند و ترافيك سنگينی ايجاد كردند. بعدها گفته می شد كه دولت آلمان غربی، روزانه مجوز عبور 500 هزار خودرو را برای باز شدن این ترافیک صادر كرده بود.

  • بزرگراه ليون-پاريس

    در سال 1980 بزرگراه ليون-پاريس با ترافیک و هرج و مرجی تمام نشدني به طول 175 کیلومتر ،‌ يک ركورد به جا گذاشت. عده زيادی از مردم پاريس در اين روز از تعطيلات زمستانی خود به شهر بازمی‌گشتند اما به دليل آب و هوای بد مجبور به تحمل ساعت ها ترافيك شدند.

  • 12 كشته در يك ترافيك سه روزه

    درست در زمانی كه تصور مي كنيم بدترين ترافیک به دليل آب و هوای نامساعد شكل گرفته است؛ باید بدانیم که همیشه بدتر از آن هم هست. در سال 2016 ميلادی، 12 نفر به دليل کم‌آبی بدن در جزيره جاوه اندونزی كشته شدند. بيش تر قربانيان اين فاجعه افراد مسن بودند كه در يك ترافيك شديد 20 کیلومتری در خودرو خود گير افتاده بودند. اين ترافیک روز يكشنبه شروع شد و روز سه شنبه باز شد. زماني كه مسافران از تعطيلات عيد فطر به شهرهای خود بازگشتند.

  • سه روز ترافیک در سرمای مسكو

    در سال 2012 يك توفان شديد زمستانی مسكو را درنورديد كه ترافیک وحشتناكی را ايجاد كرد. خودروهایی كه به سمت سن پترزبورگ حركت می‌كردند سه روز در ترافیک به طور كامل متوقف شدند. اين ترافیک به قدری وحشتناک بود كه دولت روسيه را مجبور كرد تا با برپايی چادرهای امداد و نجات،‌ به ياری در راه ماندگان بيايد.

  • ترافیک 300 کیلومتری

    در ژوئن 2009 سائوپائولو برزيل، عنوان بدترين ترافیک شهری را از آن خود كرد. اين ترافيك 295 کیلومتر طول داشت و تا باز شدن ترافيك، هر راننده به طور متوسط 4 ساعت را در آن سپری كرده بود.

  • تخليه شهر

    در سپتامبر 2005 و در ايالت تگزاس، همزمان با نزدیک شدن توفان «ريتا» به منطقه،‌ شهردار هيوستون از شهروندان خواست تا هرچه زودتر شهر را تخليه كنند. 2.5 ميليون نفر از مردم شهر به سمت خروجی‌ها هجوم بردند كه ترافيکی 160 کیلومتری را پديد آوردند. اين ازدحام ترافيكي 48 ساعت به طول انجاميد و موجب شد بسياری خودروی خود را بین شهرهای گالوستون تا دالاس رها كنند.

  • 11 سپتامبر ديوانه وار

    هيچ ترافيکی قابل مقايسه با ترافیک يجاد شده پس از حملات به برج های دوقلویتجارت جهاني نيويورک در 11 سپتامبر 2001 نيست. تمام تونل ها و پل هاي شهر بر اثر ترافيك،‌ قفل شد. حمل و نقل عمومی شهر به دليل تقاضای بالای مسافران فلج شد و فرودگاه ها تمام پروازها را لغو كردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با وجود ترافیک سنگین، بازم همه تو خط خودشون حرکت می کنن و مثل ایران نیست. اگر اینجا بود که اینجور ترافیک ها تا ابد ادامه داشت!!

  • ناشناس 0 0

    اين كشورها و نحوه رانندگیهاشون رو نبايد با ايران مقايسه كرد. ما فوقش بتونيم خودمون را با عراق و پاكستان مقايسه كنيم