| کد خبر: 158666 |

◄ سومین قطار چینی تا 14 روز دیگر به تهران می‌رسد

غلام‌رضا نجفی مدیر پروژه بازرگانی بین‌المللی راه‌آهن از سومین قطار چینی از شیان در غرب این کشور به سمت ایران خبر داد و افزود: این قطار حامل 41 کانتینر 40 فوت است که به‌احتمال‌زیاد در مدت 14 روزبه تهران خواهد رسید.

تین نیوز

غلام‌رضا نجفی مدیر پروژه بازرگانی بین‌المللی راه‌آهن از حرکت سومین قطار چینی از شیان در غرب این کشور به سمت ایران خبر داد و افزود: این قطار حامل 41 کانتینر 40 فوت است که به‌احتمال‌زیاد در مدت 14 روزبه تهران خواهد رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، غلام‌رضا نجفی با تأکید بر اینکه به‌منظور توسعه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی، شرکت راه‌آهن تاکنون مذاکرات گسترده‌ای با کشورهای همسایه انجام داده است، افزود: در همین رابطه توافقات چندجانبه‌ای با کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان انجام‌گرفته و در خلال این مذاکرات در خصوص زمان حمل از مبدأ تا مقصد و همچنین نرخ تعرفه توافقاتی حاصل‌شده است.

مدیر پروژه بازرگانی بین‌المللی راه‌آهن با اشاره به اینکه این شرکت برای اجرای سیاست‌های توسعه حمل‌و‌نقل بین‌المللی ریلی، قطارهای باری در مسیر چین به تهران را راه‌اندازی کرده است، گفت: راه‌آهن ایران در نظر دارد در گام‌های بعدی بخشی از بارهای تجاری حمل شده میان چین و اروپا را از این مسیر حمل کند .

وی با تأکید بر اینکه این توافقات به‌گونه‌ای بوده است که این مسیر در مقایسه با حمل‌ونقل دریایی از مزیت رقابتی برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: تاکنون قطارهایی از استان‌های مختلف چین ازجمله استان‌های ایوو و اینچوان به سمت ایران عزیمت کرده و با موفقیت به مقصد رسیده‌اند.

مدیر پروژه بازرگانی بین‌المللی راه‌آهن تصریح کرد: در ادامه فعالیت این کریدور طبق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده در تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷ از ایالت هونان در جنوب شرقی چین یک رام قطار با ۵۰ دستگاه کانتینر ۴۰ فوت حرکت خود را در این مسیر آغاز کرد و قطار دیگری دو روز بعد در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۷ شامل ۴۱ کانتینر ۴۰ فوت از شهر اینچوان شمال غرب چین و با گذر از مرز خارگوس (Khorgos) چین و سپس مرز التینکول قزاقستان، از مرز اینچه‌برون وارد ایران و سپس وارد تهران شد.

وی افزود: همچنین قطار سوم از شیان در غرب چین با ۴۱ کانتینر حرکت کرده و به‌زودی وارد ایران می‌شود.

نجفی بابیان اینکه طول مسیر از چین تا به تهران در حدود 10هزار و 297 کیلومتر است خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مانند دیگر قطارهای اعزام‌شده در دو سال گذشته، این قطار در مدت ۱۴ روزبه تهران وارد شود.

وی افزود: راه‌آهن ایران در نظر دارد در گام‌های بعدی بخشی از بارهای تجاری حمل شده میان چین و اروپا را که ارزش آن‌ها در سال ۲۰۱۶ معادل ۵۲۰ میلیارد یورو بوده است را از این مسیر حمل کند.

گفتنی است مدت‌زمان مسیر ریلی میان ایران و چین نسبت به مسیر دریایی بیش از ۲۵ روز کوتاه‌تر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.