| کد خبر: 186065 |

راه‌آهن و ایران‌ایر افزایش سرمایه می‌دهند

◄ کاهش ۱۶۰۰۰ میلیارد بدهی ایران‌ایر

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی با افزایش سرمایه دولت در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تا سقف 35 هزار میلیارد ریال موافقت کرد.

تین نیوز

طی مصوبه‌ای از سوی دولت حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تسویه و به سرمایه این ایرلاین افزوده شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی با افزایش سرمایه دولت در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تا سقف 35 هزار میلیارد ریال موافقت کرد.

مصوبه دولت به شرح ذیل است؛‌

«1- در اجرای بند (ح) تبصره (7) قانون بودجه سال 1397 کل کشور، پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی و سهم عاملیت بانک‌­ها، بدهی ارزی شرکت‌­های راه‌­آهن جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) بابت اصل و سود تسهیلات دریافت شده ازحساب ذخیره ارزی براساس آخرین صورت­‌های مالی حسابرسی شده آنها برای سال مالی منتهی به 29/12/1396، جمعاً به مبلغ سی و پنج هزار میلیارد (000ر000ر000ر000ر35) ریال به شرح جدول زیر از طریق افزایش سرمایه دولت در شرکت­‌های مزبور تسویه می­‌شود:

2- ترتیب اعمال افزایش سرمایه طبق نظر مجمع عمومی شرکت‌­های یادشده صورت می­‌گیرد و مانده مطالبات حساب ذخیره ارزی از این بابت و تا سقف مبلغ فوق تسویه شده محسوب می­‌گردد.»

 

کاهش بدهی ایران ایر

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.