| کد خبر: 189615 |

گردنه اسدآباد همچنان در انتظار تونل ناجی

پای لنگ مسولین در ایجاد تونل هست.

تین نیوز

ایجاد تونل گردنه اسدآباد پروژه ای است که سال گذشته بنابه گفته نماینده مردم به تصویب مجلس رسیده و اعتباراتی در لایحه بودجه برای آن دیده شده که هنوز مطالعات اولیه آن هم آغاز نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از راه دانا، تاریخ اسدآباد را که ورق بزنیم، سال 88 و نوروزی که حادثه تلخ تصادف اتوبوسی در میدان سیدجمال الدین اسدآبادی، ورودی شهر اسدآباد رقم زد و نوروز را به کام مردم تلخ کرد، شاید به خاطر داشته باشید که منجر به برکناری آقای دیاری فرماندار اسبق اسدآباد و آقای آبیار بخشدار این شهر شد.

و بااین حادثه ناگوار و کشته و زخمی شدن حدود 40 نفر در این حادثه موضوع حذف گردنه و ایجاد تونل در این گردنه مطرح شد و در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد به صورت مصوبه دولت درآمد اما حتی مطالعاتی روی آن انجام نشد.

حال بعد از 10 سال بار دیگر در سال 97 و افزایش تصادفات جاده ای ایجاد تونل در گردنه اسدآباد مطرح شده و حتی بنابه گفته نماینده مردم به تصویب مجلس هم رسیده و در لایحه بودجه اعتباراتی برای آن پیش بینی شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ با اظهار بی اطلاعی از تصویب ایجاد تونل گردنه اسدآباد و ردیف در لایحه بودجه 98 گفت: بنده در جریان نیستم و از راه و شهرسازی سؤال کنید .

مصطفی پناهنده اظهار کرد: فعلا" برنامه ای برای گردنه اسدآباد نداریم و اعتباری هم نیامده است؛ اگر بخواهد کار انجام شود، باید در سطح وزارتخانه مشاور گرفته شود و کارهای مطالعاتی آن انجام شود و ببینیم آیا ایجاد تونل گزینه مناسبی هست یا خیر و این کارها همه باید انجام شود.

سرپرست فرمانداری اسدآباد در این زمینه اظهار کرد: ایجاد تونل در گردنه اسدآباد از وظایف راهداری و حمل و نقل جاده ای است و در شورای فنی استان مطرح شده که اعتباراتی برای آن در سال 98 گذاشته شود.

لیلا امیدی گفت: قرار است ما اعتبارات عمرانی برای مطالعات  و تحقیق آن بگذاریم که آن ها در این زمینه اقدام کنند که هنوز اعتباراتی ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به رانش گردنه اسدآباد، گفت: به تازگی در طی یک ماه گذشته با پیگیری که انجام داده ایم، موضوع آسفالت مسیرهایی که رانش کرده بود، انجام شده است.

سرپرست فرمانداری اسدآباد تأکید کرد: بعداز آسفالت دیگر رانش زمینی در مسیر گردنه اسدآباد نداشتیم.

منبع: سايت خبری راه دانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.