| کد خبر: 268293 |

بندر بوموسی فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: فردا پنجشنبه 26 بهمن ماه با بهره برداری از بندر ابوموسی با حضور وزیر راه و شهرسازی، این جزیره میزبان گردشگران می شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: فردا پنجشنبه 26 بهمن ماه با بهره برداری از بندر ابوموسی با حضور وزیر راه و شهرسازی، این جزیره میزبان گردشگران می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی  ، علی اکبر صفایی با اشاره به سفر روز پنجشنبه وزیر راه و شهرسازی به بندر بوموسی (ابوموسی) گفت: از وظایف مجموعه دریایی کشور ایجاد شرایط ایمن تردد مردم و همچنین امکانات رفاهی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بنادر کیش، قشم، هرمز و لارک برخی امکانات فراهم شده و اخیرا امکانات مناسبی در جزیره بوموسی نیز برای گردشگری دریایی فراهم شده است افزود: اخیرا اسکله و ترمینال مسافری در بندر بوموسی ساخته شد تا مسافرانی که در تردد به این جزیره هستند از امکانات بندری مناسب بهره مند شوند.
به گفته صفایی، فردا پنجشنبه قرار است در بندر بوموسی، ساختمان مرجع دریایی برای ارائه خدمات مطلوب و افزایش ضریب ایمنی شناور ها در منطقه، اسکله پهلو دهی شناور ها به منظور سرعت بخشی در تخلیه و بارگیری و افزایش ایمنی بندری و همچنین پایانه و راهگذر مسافری با هدف ایجاد رفاه در تردد مسافران به بهره برداری برسد.

  افزایش ظرفیت های عملیاتی در بندرگاه بوموسی با احداث ساختمان مرجع دریایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بندر بوموسی با 13هزار میلیارد ریال اعتبار احداث شده است، به احداث حوضچه به مساحت 15 هکتار، ایجاد 11 هکتار پسکرانه بندر، احداث ساختمان مرجع دریایی به منظور ارائه خدمات مطلوب و افزایش ضریب ایمنی شناورها، اسکله پهلودهی شناورها و ساخت ترمینال و کریدور مسافری با هدف ایجاد رفاه مسافران و گردشگران اشاره کرد.
صفایی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های کلان دولت سیزدهم مبنی بر توسعه دریامحور، ظرفیت سازی و ایجاد زیرساخت ها در جزایر کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، اقدامات قابل توجهی در راستای توسعه اقتصادی، ایجاد فرصت های جدید شغلی و افزایش ظرفیت های عملیاتی در این جزیره را مورد توجه قرار داده است .
گفتنی است، شهرستان بوموسی که پیش تر به نام ابوموسی شناخته می شد، متشکل از ۶ جزیره بوموسی، سیری، تنب بزرگ، تنب کوچک، فارور بزرگ و فارو کوچک بوده و مرکز آن نیز جزیره ۱۲ کیلومتر مربعی بوموسی است که در فاصله ۷۵ کیلومتری جنوب بندرلنگه و ۲۲۲ کیلومتری بندرعباس واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.