| کد خبر: 224586 |

حمایت سازمان بنادر از فعالان حوزه بندری و دریایی در هنگام وقوع بحران

سازمان بنادر در چنین شرایطی به مسئولیت خود در قبال صنعت حمل و نقل دریایی به خوبی عمل می‌کند.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای مکانیزم‌های حمایتی برای فعالان حوزه دریایی و بندری در شرایط وقوع بحران‌هایی نظیر ویروس کرونا و تحریم خبر داد و گفت: سازمان بنادر در چنین شرایطی به مسئولیت خود در قبال صنعت حمل و نقل دریایی به خوبی عمل می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در جلسه شورای مدیران سازمان بنادر با بیان اینکه سازمان بنادر کشور از اواخر سال گذشته، مکانیزم‌های حمایتی قابل‌توجهی را برای به حداقل رساندن تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های بندری و دریایی مدنظر قرار داده است، اظهار داشت: این مسئله شامل خطوط کشتیرانی، پورت اپراتورها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در قالب تعرفه‌ها و حمایت‌های خاص در بنادر بوده است و کماکان ادامه دارد.

وی افزود: سازمان بنادر در مجموع اقدامات متنوعی را در دستور کار قرار داده است تا ذی‌نفعان و افراد مرتبط با حوزه بندری و دریایی؛ کمترین آثار و تبعات ناشی از بحران‌هایی نظیر تحریم و کرونا را متحمل شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همچنان ارزیابی قراداد اپراتورها و سرمایه‌گذاران در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد، عنوان کرد: در صورت لزوم حمایت، سازمان بنادر و دریانوردی به مسئولیت خود در قبال صنعت حمل و نقل دریایی به خوبی عمل خواهد کرد و شرایط را برای فعالیت و ادامه حیات سرمایه‌گذاران و اپراتورها در حوزه بندری و دریایی فراهم می کند.

راستاد افزود: در حال حاضر تصویب چند سند مهم در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد؛ طرح جامع بنادر کوچک که برای افق ۱۵ ساله و در سه فاز ۵ ساله تعریف شده و تا پایان سال بر اساس برنامه‌ریزی نهایی خواهد شد، در این طرح تمامی فعالیت‌ها؛ برنامه‌محور است و تقاضا‌محوری جایگاهی برای توسعه نخواهد داشت.

وی با اشاره به اقدام مهم دیگر سازمان بنادر و دریانوردی، خاطرنشان کرد: مورد دیگر طرح جامع بنادر اصلی بازرگانی کشور با افق ۱۴۰۴ است و کمک خواهد کرد تا در آینده، تخصیص منابع؛ کاملا منطبق با پروژه‌های مشخص شده در طرح جامع باشد و برای چهارساله باقی مانده به تفکیک سال، پروژه‌ها در حوزه زیربناها، تجهیزات و روبناها تعیین شده است.

راستاد با اشاره به پیش‌بینی تجارت دریا برد کشور حداقل تا افق ۱۴۱۱، عنوان کرد: به نظر می‌رسد بر اساس برآوردها با فرض میانگین رشد اقتصادی سالانه ۵ درصد، سازمان بنادر و دریانوردی باید یک اقدام مهم و بزرگ را طی یک دهه انجام دهد و ظرفیت بنادر تجاری کشور از حدود ۳۰۰ میلیون تن به بالغ بر ۶۰۰ میلیون تن برساند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین افدام در این رابطه ایجاد بندر جدید در سواحل مکران خواهد بود که ظرفیت آن ۱۵۰تا ۲۰۰ میلیون تن پیش‌بینی شده است، گفت: سازمان بنادر باید بعد از طرح جامع ۱۴۰۴، ساخت این بندر را در سواحل مکران در دستور کار قرار دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به گام مهم و راهبردی سازمان بنادر برای توسعه سرمایه‌گذاری در بنادر کشور و به ویژه بندر شهیدرجایی، اظهار کرد: انعقاد پنج تفاهم‌نامه با بخش خصوصی در اراضی پسکرانه‌ای بندر شهیدرجایی اتفاق بسیار مطلوبی است و قصد داریم الگوی موفق بنادر امام خمینی(ره) و امیرآباد برای جذب صنایع تولیدی و ارزش افزوده‌ای را در بندر شهیدرجایی نیز پیاده کنیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.