| کد خبر: 191063 |

پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانى دریانورد؛

◄ نظم و امنیت دریایی کشور، مدیون دریانوردان ایران اسلامی است+فیلم

حمایت های قانونی و ‌حقوقی دریانوردان همواره در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی ضمن قدردانی از زحمات تمامی دریانوردان ایرانی، تاکید کرد: تامین نظم و امنیت دریایی کشور، توسط دریانوردان ایرانی به دست می‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در پیامی به مناسبت روز جهانى دریانورد با تبریک به همه دریانوردان عزیز کشور، اظهار کرد: حرفه دریانوردی یک شغل بین المللی است و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرکز حاکمیت دریایی کشور در روز جهانی دریانورد قدردان زحمات دریانوردان کشور است و به آن ها افتخار می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۱۲۷ هزار نفر گواهینامه شایستگی دریایی را از سازمان بنادر و دریانوردی اخذ کرده‌اند که می‌توانند بر انواع شناورها در کشور به عنوان دریانورد در سمت های مختلف فعالیت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بار تجارت دریایی کشور بر دوش دریانوردان است و برداشت از منابع غذایی دریایی با زحمت دریانوردان انجام می‌شود، گفت: علاوه بر این جست و جو و نجات دریایی با همت دریانوردان عزیز جمهوری اسلامی ایران شکل می‌گیرد و منابع طبیعی دریایی شامل نفت و گاز با مشارکت دریانوردان عزیز استخراج و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

راستاد با بیان اینکه تحقیقات و اکتشافات دریایی توسط محققان دریایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر با همت و تلاش دریانوردان عزیز انجام می‌شود و مهم تر از همه اینکه تامین نظم و امنیت دریایی کشور توسط دریانوردان کشور به دست می آید.

وی افزود: روز جهانی دریانوردی نه تنها برای یادآوری زحمات این عزیزان و قدردانی از زحمات آن هاست، بلکه برای توجه به مسائلی است که روی زندگی آن ها تاثیر می گذارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه در تمام بنادر دنیا و کشور باید امکانات و تسهیلات مناسب برای دریانوردانی که به بنادر رجوع می‌کنند و با کشتی به بنادر می‌آیند فراهم شود، گفت: در عین حال باید شرکت‌های کشتیرانی توجه کافی به تامین امکانات و مسائل رفاهی دریانوردان را داشته باشند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز به عنوان مرجع حاکمیت دریایی کشور با در نظر گرفتن مقررات داخلی و کنوانسیون های بین المللی، مسائل مرتبط با دریانوردان و تأمین نیازهای دریانوردان را به عنوان یک وظیفه در دستور کار خود قرار داده است.

حجم ویدیو: 7.31M | مدت زمان ویدیو: 00:03:03 دانلود ویدیو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.