| کد خبر: 188521 |

نجات شناور باری از غرق شدن در بندر خرمشهر

شناور باری از غرق شدن در بندر خرمشهر نجات یافت.

تین نیوز

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از نجات یک فروند شناور باری توسط گروه واکنش در شرایط اضطراری اداره کل بندرو دریانوردی خرمشهر از خطرغرق شدگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مانا، نوراله اسعدی افزود: یک فروند شناور حامل بار خوراک دام (کاه) که به علت بارگیری نامناسب و در اثر سطح آزاد مخازن تعادل دچار کجی نامتعارف شده بود در اسکله شماره هشت بندر خرمشهر در معرض غرق شدن قرار گرفت.

وی افزود: با فرماندهی واحد دریایی و همکاری و تلاش گروه واکنش در شرایط اضطراری بندر خرمشهر پس از تخلیه بار اضافی، شناور به حالت پایدار برگردانده شد و از خطرغرق شدن رهایی یافت.

مدیر کل بندرو دریانوردی خرمشهر افزود: پس از اعلام پیام اضطرار برج کنترل بندر خرمشهر گروه واکنش در شرایط اضطراری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به اسکله اعزام شدند و اقدام به تخلیه بار اضافی به روی عرشه کردند.

اسعدی با بیان اینکه این عملیات سه ساعت به طول انجامید، گفت: گروه واکنش در شرایط اظطراری در گرمای طاقت فرسای خرمشهر برای خدمت رسانی در شرایط اضطراری همواره در آمادگی کامل به سر می برد.

بندر خرمشهر یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود.

در سال جاری دو فروند شناور تجاری در آب های شمال غرب خلیج فارس و نزدیکی دهانه آبراه بهمنشیر غرق شدند.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.