| کد خبر: 246026 |

◄ برگزاری نمایشگاه نیازهای فناورانه حمل و نقل ریلی در تبریز

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از برگزاری نمایشگاه نیازهای فناورانه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز خبر داد.

تین نیوز

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از برگزاری نمایشگاه نیازهای فناورانه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، یعقوب وحید کیا، با تأکید بر ضرورت توجه به تولید بومی و تأمین نیازهای صنعتی از داخل کشور گفت: امروز برای گذر از محدودیت‌ها و حرکت در مسیر توسعه باید در جهت تأمین نیازها به صورت بومی و خودکفا قدم برداریم و این نمایشگاه آغازی برای رسیدن به این هدف مهم است.

وی با اشاره به توان متخصصان داخلی و پتاسیل‌های ویژه منطقه اظهار کرد: توان ویژه منطقه از لحاظ پتانسیل‌های صنعتی و هوش مکانیکی زمینه تأثیرگذاری در حوزه‌های فنی و مهندسی را فراهم کرده است.‌

وی با اشاره به طرح موضوع احصای نیازهای فناورانه توسط سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: با توجه به نیاز مترو تبریز و ضرورت ورود جدی به عرصه‌های فناورانه جلسات متعددی با حضور مدیران ارشد پارک و علم وفناوری استان و سازمان صمت برگزار شد و از طرف مترو طرح موضوع صورت گرفت و این آغازی برای شروع حرکت جدیدی بود که امیدواریم این اقدام در نهایت منجر به رفع نیازهای سازمان شود.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، ادامه داد: پیرو برگزاری نمایشگاه حمل و نقل و اعلام نیازهای فناورانه سازمان و بازدید رئیس سازمان صمت، رئیس پارک علم و فناوری استان به‌همراه دکتر تاج‌الدینی نماینده محترم مجلس و استقبال گسترده فناوران از این نمایشگاه، خروجی آن تشکیل کمیته علمی بین سازمان و پارک علم و فناوری بود.

وحید کیا، با اشاره به اقدامات تخصصی صورت گرفته در سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: متروی تبریز در بخش‌های تخصصی عمرانی، ناوگان و تجهیزات خدمات خود را به مردم ارائه می‌کند، یکی از بخش‌هایی که نیاز فوری به ورود جدی فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان احساس می‌شود بخش ناوگان و بخش تجهیزات از قبیل سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی و سیگنالینگ است.

وی ادامه داد: عمدتاً در بخش ناوگان و بخش سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی نیاز به خارج از قدیم بوده است و متأسفانه با وجود هزینه‌کرد بسیار بالا، شاهد هستیم که نتوانسته‌ایم آنگونه که باید و شاید نسبت به رفع این نیازها اقدام کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت کاهش هزینه‌ها و تکیه بر توان متخصصان داخلی افزود: پیش از این در بخش سیگنالینگ میلیون‌ها دلار برای خرید تجهیزات هزینه شده است ولی به علت تحریم‌ها نرم‌افزارهای مورد نیاز تحویل نشده و این هزینه‌کرد مفید واقع نشده است

وی خاطرنشان کرد: این منابع سرمایه مردم است و با گذشت زمان سرمایه‌های مردم مستهلک شده و با توجه به رشد علم وفناوری و تکنولوژی با وجود نصب تجهیزات ولی عدم به کارگیری، با گذر زمان در دنیا دیگر این تجهیزات کارایی ندارد و نیاز روز را تأمین نمی‌کند.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با تأکید بر اینکه اقدامات حوزه فناوری نباید دچار شعارزدگی شود اظهار کرد: به منظور رفع این ابهامات کمیته فنی و مشترکی بین مترو تبریز، پارک علم و فناوری و اداره صمت تشکیل شده است و در کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های ویژه مسائل مرتبط فناورانه به صورت اختصاصی مورد بررسی قرار گرفته و بعد از تأیید این کمیته اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وحید کیا، از ارائه لایحه‌ای به منظور حمایت از تولید انبوه نیازهای فناورانه مترو تبریز به شورای شهر خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم تمامی اقدامات صورت گرفته در این کمیته به صورت مستند انجام گیرد و در راستای حمایت از تولید انبوه محصولاتی که نیاز فناورانه سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز را تأمین می‌کند با هماهنگی‌هایی که با شهردار محترم صورت گرفته است مقرر شده است تا لایحه‌ای به شورای شهر تقدیم شود تا در چارچوب قوانین و مقررات حمایت‌های لازم از شرکت‌های فناور و دانش بنیان صورت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.