| کد خبر: 228615 |

فعال سازی کریدور ریلی غرب دریای خزر صرفه جویی در زمان و کسب درآمدهای ترانزیتی

فعال سازی کریدور ریلی غرب دریای خزر به موازات فعال سازی کریدور ریلی شرق خزر موجب بهره مندی تمامی کشورهای واقع در مسیر کریدور شمال جنوب از مزایای اقتصادی آن به ویژه در زمینه صرفه جویی در زمان و هزینه انتقال کالا و کسب درآمدهای ترانزیتی می‌گردد.

تین نیوز

سفیر ایران در مسکو گفت: فعال سازی کریدور ریلی غرب دریای خزر به موازات فعال سازی کریدور ریلی شرق خزر  موجب بهره مندی تمامی کشورهای واقع در مسیر کریدور شمال جنوب از مزایای اقتصادی آن به ویژه در زمینه صرفه جویی در زمان و هزینه انتقال کالا و کسب درآمدهای ترانزیتی می‌گردد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در خصوص اجرائی شدن پروژه های خط ریلی در ایران در راستای فعال شدن کریدور بین المللی شمال-جنوب در توییتی نوشت:  

«فعال سازی کریدور ریلی غرب دریای خزر به موازات فعال سازی کریدور ریلی شرق خزر  موجب بهره مندی تمامی کشورهای واقع در مسیر کریدور شمال جنوب از مزایای اقتصادی آن بویژه در زمینه صرفه جویی در زمان و هزینه انتقال کالا و کسب درآمدهای ترانزیتی می گردد.

 اجرائی شدن سه پروژه احداث خط آهن رشت- آستارا، زاهدان-بیرجند و  برقی سازی خط آهن گرمسار-اینچه برون در قلمروی  سرزمینی جمهوری اسلامی ایران موجب فعال شدن بخش های شرقی و غربی کریدور بین المللی شمال جنوب خواهد شد و عملیاتی شدن پروژه  های اول و دوم مستلزم حمایت دولتهای ذینفع و ورود بخش خصوصی آنها می باشد.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پروژه راه آهن رشت آستار و بصره شلمچه به همراه چابهار زاهدان سرخس ! از پروژه های کلیدی ریلی ایران هستند که باید در حد عالی به آنها توجه کرد و تخصیص بودجه داد !!! خصوصا پروژ] رشت ُآستارا که مستقیما ایران را به آذربایجان و بعد به روسیه متصل می کند و مسیر قابل توجهی هم برای ایران هم چین و هم روسیه و هند تلقی می گردد !!!!