| کد خبر: 221088 |

◄ فیلم| سخنان قابل تامل عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی در یک مراسم

به تازگی فایل فیلمی از مراسم نمادینی که به مناسبت روز جهانی دریانورد در تیرماه سال 1399 به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی در تهران (سالن آمفی تئاتر سازمان بنادر و دریانوردی) برگزار شد، به دست تین نیوز رسیده (فیلم پیوست)که قابل تامل است.

تین نیوز

به تازگی فایل فیلمی از مراسم نمادینی که به مناسبت روز جهانی دریانورد در تیرماه سال 1399 به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی در تهران (سالن آمفی تئاتر سازمان بنادر و دریانوردی) برگزار شد، به دست تین نیوز رسیده (فیلم پیوست)که قابل تامل است.

به گزارش تین نیوز، در این مراسم که فیلم کامل آن در سایت سازمان بنادر با این لینک قابل مشاهده و مدت زمان  آن یک ساعت و نیم است،  6 دقیقه برای سخنرانی به امیر دریادار دوم طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و 9 دقیقه هم به کاپیتان فرشاد شهباز عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت.

مسئولان حاضر در این رویداد نیز مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و اعضای هیئت عامل این سازمان، رئیس سازمان شیلات ایران، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون اجرایی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دبیر انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران و امیر دریادار معنوی پیشکسوت دریایی بودند.

سخنران اول مراسم مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی بود و بعد از او به ترتیب معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی و در پایان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی سخنرانی کردند. 

دعوت از مسئولان حاضر در رویداد جهت تقدیر و اهدای لوح های تقدیر به دریانوردان نمونه سال 1399، اهدای لوح تقدیر به مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران و نیز عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی به نمایندگی از فرماندهان و کارکنان پنج فروند کشتی نفتکش که طی چند ماه اخیر شجاعانه محموله‌های نفتی را به بنادر کشور ونزوئلا (2 فروند کشتی از شرکت کشتیرانی و سه فروند کشتی از شرکت ملی نفتکش ایران) حمل کردند، اهدای سه لوح تقدیر به محمد راستاد، جلیل اسلامی و علی اکبر مرزبان به پاس تلاش و حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی از دریانوردان و جامعه دریانوردی کشور و حل مشکلات این قشر و نیز اهدای سه فقره چک حمایتی (چهار فقره چک به هر خانواده و جمعا 500 میلیون ریال) به نماینده خانواده‌های سه دریانورد ایرانی که پنج سال است در اسارت دزدان دریایی سومالیایی هستند از طرف انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران توسط مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بخش‌های پایانی این رویداد بود. 

در این بین اظهارات کاپیتان فرشاد شهباز عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قابل تامل بود که عیناً بخش‌هایی از آن در ذیل آورده شده است:

  1. ما به یک بلوغی برای نظارت، آموزش و نگهداشت دریانوردها رسیدیم.
  2. به نظر من طی این سال‌ها بالاخره فکر می‌کنم من، قرعه به نام من افتاد که هشت سال مدیر کارکنان دریایی بودم، با ITF تونستم قرارداد ببندم و اونها را وارد کردیم.
  3. هشت سال مدیرکارکنان دریایی شرکت کشتیرانی ج.ا.ا بودم.
  4. برای من عجیب بود که دیدم در کشور فیلیپین، خانواده های وابسته به یک دریانورد در کلیسا برای دریانوردان شان دعا می خوانند. دریانورد یک قهرمان است در فیلیپین، ولی خانم و بچه های دریانورد ایرانی زمانیکه دریانورد نامه الحاق به کشتی را دریافت می‌دارد با او قهر می کنند.
  5. دریانورد ما با یک غم بزرگ میره تو دریا.
  6. من هیجده سال دریانورد بودم و هشت سال مدیرکارکنان دریایی بودم تو حوزه آموزش بودم.
  7. من بهتون بگم: ما نمی‌تونیم توی ایران دریانورد راضی داشته باشیم، کار سختیه؛ کار بسیار سختیه.
  8. انجمن صنفی ما خیلی خوب شکل گرفته، آقای رضایی از شما و همکارانتون خیلی تشکر می‌کنم. پایه گذاری شد. خیلی ها از قدیم زحمت می‌کشیدند. من خواهش می‌کنم جناب راستاد جناب کاپیتان، اون حمایتی که الان دارید به‌عنوان تری پارت تاید واقعا انجمن صنفی  الان به نظر من به یک بلوغی رسیده اون باید حفظ بشه. 
  9. صاحبان کشتی و کارفرماها به انجمن صنفی دریانوردان اهمیتی نمی دهند و می‌خوان جلوش بایستند اونو هزینه اضافه می‌دونن ولی ما می دونیم که از لحاظ سیاسی چقدر مهمه که ما اینا داشته باشیم.
  10. اگر بخواهیم برای دریانورد ایرانی در روز دریانورد نسخه بپیچیم؛ هممون می‌دونیم که چه خبره، همه ارقام و آمار را می‌دونیم، ما چه بخوایم به‌عنوان یک ایرانی به‌عنوان یک سرباز وطن، ما در کنار دولتمون باید باشیم. اگر خود مسئولین، بعضی از مسئولین ما واقعا هنوز نمی دونند که شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی چه اهمیتی دارند! ماها می دونیم. واقعا الان اگر سیاست های نظامی، سیاست های حالا خارجی جمهوری اسلامی، فرمایشات رهبر عزیزمون اگر بخواد انجام بشه، ملی نفتکش و کشتیرانی اگر نتونند کارشون را بکنند مملکت زمین میخوره و تحریم ها موفق میشه. اینو ماها می دونیم.
  11.  واقعا الان مدیران به اصطلاح صنعت کشتیرانی واقعا چالش دارند. همه فشارها در نهایت بر روی دریانوردان است. حرف من امروز اینه که: ما خیلی کارها برای دریانوردانمون باید بکنیم. کار بدی دیگه! مخصوصا در ایران خانواده ! بچه ! آموزش داریم بهشون می‌دیم، هزینشون می‌کنیم. حقوقشون نسبتا بالاتره ! ولی آخرش وقتی که شما بیا مثلا به‌عنوان یک عامل انگیزشی، هی حقوق اینارا هم ببریم بالا مثلا من کاپیتان به جای اینکه 4 هزار دلار حقوق بگیرم 20 هزار دلار بگیرم.
  12.  کاپیتان ایرانی وقتی بچه اش پاشو بگیره تو بغلش و بگه: بابا دریا نرو ! اون دیگه نابود می‌شه. اون دیگه انگیزه روی کشتی هم نداره. بنابرین بهترین کاری که ما کردیم فکر می‌کنم طی این سال ها، این‌که ما دیگه رفتیم به سمت قراردادی شدن دریانوردها که مثل بقیه دریانوردای دنیا هر موقع خواستند کار را ترک بکنند! چون نمیشه به دریانورد انگیزه داد.نمیشه. کار سختیه. ولی اگر ما تنها چیزی که من می‌بینم تو آم، آموزش هامون خوبه آقای اسلامی! یعنی سازمان هم خیلی خوب عمل کرده ! چقدر دوره های عالی! مخصوصا در چند سال گذشته ! من تبریک می‌گم به شما آقای راستاد!
  13.  حالا اون موقع ها به نظر من خوب بود که ما نمی تونستیم. هر 3 ماه 4 ماه یک تماس می‌گرفتیم. الان این موبایل هست هر دقیقه متوجه میشن بچه اش مریضه، خانومش دردسر داره.
  14. باید برای دریانوردامون یاد بدیم که بزرگ بشن ! معنوی بشن ! ولی واقعا اگر یک فردی از لحاظ درونی آدم بزرگی نباشه همه جا به مشکل بر میخوره !! به دریانوردامون باید ابزاری بدیم تا مهارت های زندگی را ببرند بالا و همه کارایی که داشتیم برای دریانوردان می‌کردیم با جدیت بیشتری پیش ببریم.
  15. بعضی جلسات را که ما میریم. کسی متوجه نیست که ملی نفتکش و کشتیرانی چقدر برای نگهداشتن این نظام و این مردم و چرخش اقتصادی مهمه، واقعا متوجه نیستند و با چالش هایی که الان این اخیرا ما داریم که الان واقعا بعضی روزها می مونیم که باید چه طوری ادامه بدیم. که احتمالا متوجه شدید چند روز گذشته، هیچکی کمکمون نکرد. پس این دریانوردایی که دارن برامون کار را می‌کنند یعنی واقعا چیز اضافه ای ما نداریم مگر اینکه همین کارارا را ادامه بدیم.
  16. من واقعا بعنوان یک دریانورد از نظام سازمان بنادر بعنوان ناظر و بالاخره این دو تا شرکت بزرگ ما که اومدن و رفتن ! حالا من از شیلات و بحث های ملوانی و شرکت های خصوصی خبر ندارم ولی با نظارت هایی که میشه ما خیلی پیشرفت کردیم تو این زمینه. متاسفانه دریانوردامون نتونستند بخاطر شرایط سیاسی مملکت و پاسپورت، خودشونو توی دنیا نشون بدن.
حجم ویدیو: 6.96M | مدت زمان ویدیو: 00:09:36 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ممد دریا 6 2

    کجاش قابل تامل بود؟

  • دریانورد 15 1

    با سلام

    ممنون بابت انتشار این خبر . متاسفانه آقای شهباز با این نوع سخنرانی، شان و منزلت دریانوردان جان بر کف این کشور را زیر سوال برد و دبیر انجمن صنفی دریانوردان هم که در این سالن حضور داشته هیچ اعتراضی به این نوع سخنرانی نکرد !!

  • علی 20 1

    آقای رضایی به هیچ وجه نماینده اکثر دریانوردان کشور نبوده و نیست. من بعنوان یک دریانورد تجاری اقیانوس پیما، به هیچ وجه عملکرد ایشان را قبول ندارم. این آقا با چه اختیاری از مسئولین سازمان بنادر تقدیر کرده !؟ آیا از تمام اعضای انجمن صنفی کارگری دریانوردان ایران برای این تقدیر نظرسنجی کرده بود !؟ قطعا خیر

  • ایرج 18 1

    به کجا رسیده ایم که اینگونه ادبیات و گفتمان صراحتا و آشکارا در یک مجلس و مراسم رسمی بیان میشود .آداب اجتماعی کجا رفته ؟این چه طرز صحبت است؟حمایت از یک قشر هم آداب خوذش را دارد .قرار نیست به خاطر جذب و جلب محبوبیت خود در یک قشر خاص دست به هر نوع گفتاری بزنیم و تعصب به خرج دهیم.ایشان اگر مسئول هستند در این مملکت ،مسئولانه و متعهدانه سخن بگویند نه از روی تعصب و یا منافع. ایشان مگر در این مملکت زندگی نمیکنند که بدانند هنوز گرسنگانی و محرومانی هستند که ته مانده غذا از سطل اشغال
    برمیدارند بعدمتوقع حقوق های ۲۰ هزار دلاری هستند.مگر سختی و مشقت مخصوص یک شغل است ؟ من که عمیقا متاثر شدم.خدا به داد این مملکت برسد .

  • دریانوردان 18 1

    تا آنجا که ما می دانیم آقای دکتر وافری، انجمن صنفی دریانوردان را تاسیس کردند و نیز مهمتر از همه ایشان تعامل و همکاری با ITF یا همان فدراسیون بین المللی حمل و نقل را آغاز و پایه گذاری نمودند. حال چه شده که کاپیتان شهباز ادعای این موضوع را نموده جای بسی تاسف دارد. البته دریانوردان شایسته این سرزمین و نه سازمان بنادری ها واقعیت را می دانند. از اقای رضایی انتظار می رفت تا در برابر این سخنان اقای شهباز سکوت نکند و واقعیت را در همان روز و پشت تریبون اعلام کند. ولی گویا ایشان هم سیاست مصلحت اندیشی را خوب میداند.

    • دریایی 13 0

      سلام و درود به تین نیوز که اینقدر هوشمندانه سخنرانی این مسئول را انتشار داده‌. خداقوت تین نیوز و به راه مقدسی که انتخاب کرده ای ادامه بده. دست حق نگهدار همتون باشه.

  • منتقد 16 1

    سوال اساسی اینجاست که چرا مدیرعامل کشتیرانی را فردی انتخاب میکنند که هیچ آگاهی از این صنعت بین المللی نداره ! چه کسانی در این انتخاب های نادرست و مغایر با منافع ملی دخیل هستند ؟

  • کارشناس اقتصاد دریا 15 1

    سلام

    متاسفانه کاپیتان شهباز بعنوان نماینده دریانوردان طوری صحبت کرد که آبروی دریانوردهای این کشور را برد.‌ واقعا جای تاسف داره که این مدیر با ۲۶ سال سابقه کار در کشتیرانی اینچنین ادبیاتی داره و این چنین فن بیان ! از طرفی میگوید دریانوردان سربازان وطن هستند و از طرف دیگر می گوید دریانوردان ایرانی به دلیل وابستگی به خانواده تمایل به دریانوردی ندارند!! و مهمتر از همه معتقد است که تماس گرفتن هفته ای یکبار دریانورد با خانواده اش خوب نیست !! ایشان در گذشته مانده اند

  • ناشناس 17 0

    محض اینکه از اطاله سخن پرهیز شود فقط باید گفت : به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم ، سخنرانی آقای شهباز و تعریف تمجید ایشان از وضعیت کنونی دریا و دریانوردان همان شهادت دم روباه برای بی‌گناهی و یا خوبی روباه است ، بله تا زمانی که امثال ایشان در مصدر کار قرار دارند باید تنها دلگرمی دریانوردان ایرانی با حقوق نسبتا هیچ ، استخدام رسمی به قرار دادی تبدیل شود تا راه چپاول زورگویی با پاسپورتی که ایشان ذکر کردند بروی شرکتهای ایرانی باز گردد

  • كارشناس راه و ترابري 12 0

    مطلب قابل توجهي است كه جامعه ما و مديران كشور معمولا به اهميت و نقش دريانوردان و سختي كار ايشان توجه ندارند و قهرماني آنها به چشم نمي آيد. جا دارد سازمان بنادر و دريانوردي سلسله برنامه هاي ترويجي و فرهنگي براي اصلاح بينش جامعه به دريانوردان را دنبال كند.

    • کارشناس 16 0

      هر چه دریانورد قابل و باسواد بود به دلیل مدیریت اشتباه امثال آقای شهباز از کشتیرانی رفتند و الان هر کدام از آنها در شرکت ها و دانشگاه های مطرح دریایی اروپایی مدیر و کارشناس ارشد هستند. و تعدادی هم در همین ایران خانه نشین شده اند و تماشاچی!! خوب است آقای شهباز و هم فکرانش به فکر تقویت معنویت و واخلاق حرفه ای خودشان باشد و سپس برای دریانوردان شجاع و مظلوم نسخه بپیچند.

  • مهرداد 21 0

    عملکرد مدیریتی ۸ ایشان در حمایت از دریانوردان مشخص است ، ایشان از این نظر ضعیف ترین مدیر کارکنان دریایی در بعد از انقلاب بوده اند. الان معلوم نیست از نردبان دریانوردان دنبال چه چیزی می باشند؟؟؟؟؟؟