| کد خبر: 241578 |

استاندار قم:

محدودیت‌های ترافیکی در روز طبیعت با قدرت بیشتری اجرا شود

استاندار قم با اشاره به در پیش بودن سیزدهم فروردین‌ماه و روز طبیعت گفت: با توجه به اینکه در این روز تمرکز جمعیتی زیادی را بیرون شهر داریم، طرح‌های ترافیکی و همچنین امور انتظامی لازم با قوت بیشتری پیگیری شود.

تین نیوز

استاندار قم با اشاره به در پیش بودن سیزدهم فروردین‌ماه و روز طبیعت گفت: با توجه به اینکه در این روز تمرکز جمعیتی زیادی را بیرون شهر داریم، طرح‌های ترافیکی و همچنین امور انتظامی لازم با قوت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید محمدتقی شاهچراغی عصر چهارشنبه در جلسه استانی ستاد کرونا در تالار کرامت استانداری همچنین افزود: در آخرین روز تعطیلات نوروزی همان‌گونه که تاکنون نیز عرف بوده، مردم به خارج از شهر می‌روند و جمعیت عمدتا در این مناطق متمرکز هستند.

وی یادآور شد: چون امسال در روزهای پایانی نوروز، به ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم، وجود مسافران بین استانی و بین شهری که به موطن خود باز می‌گردند، قم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

استاندار قم در ادامه بیان داشت: از آغاز تعطیلات نوروزی تقریبا روز خلوتی را در قم نداشتیم و حضور زائران و مسافران در مقایسه با دو سال اخیر، تفاوت کرده، و هر وقت از شبانه‌ روز که به بخش‌های مختلف شهر و استان برویم، خودروهایی با پلاک‌های غیربومی که بیشتر آنها زائر هستند و یا به‌واسطه عبور از قم به عنوان محور مواصلاتی ۱۷ استان، وارد شهر شده‌اند را مشاهده می‌کنیم، که این موضوع کار دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان را در این واپسین روزهای تعطیلات دشوارتر می‌کند.

استاندار قم همچنین تاکید کرد: پلیس راه و نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع بازگشایی مدارس و برگزاری حضوری کلاس‌های درس از چهاردهم فروردین‌ماه را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: مجموعه ستاد ملی کرونا به‌ویژه رئیس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها اصرار داشتند، که البته غیر از این نیز پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس از اهمیت فراوانی برخوردار است گفت: مدیریت بحران استانداری و همه دستگاه‌ها و اداره‌های مختلف به‌ویژه دستگاه‌های خدماتی باید آموزش‌وپرورش را مساعدت کنند.

شاهچراغی با مهم دانستن موضوع حمل‌ونقل عمومی و نقل‌وانتقال دانش‌آموزان تصریح کرد: باید در خصوص سرویس مدارس تمرکز جدی صورت بگیرد.

استاندار قم با تاکید بر پیگیری وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز خاطرنشان کرد: هر چند که آخرین استان به لحاظ تزریق واکسن کرونا هستیم، ولی از مرز ۷۵ درصد عبور کردیم و این جای شکر دارد، در بحث واکسیناسیون فقط دانش‌آموز و معلم مطرح نیست، بلکه به والدین هم باید توجه ویژه شود، از این رو به منظور اقناع‌سازی، برگزاری جلسه‌هایی با خانواده‌ها ضرورت دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.