| کد خبر: 21207 |

شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در آذربایجان غربی راه‌اندازی شود

تین نیوز | استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان فاقد شرکت های حمل و نقل بین المللی است در حالیکه به شدت نیازمند فراهم سازی امکانات مورد نیاز برای این مهم هستیم بنابراین انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی در این ارتباط اقدامات لازم را انجام دهد.
 
قربانعلی سعادت در جلسه ستاد تسهیلات سفر آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به مشکلات عدیده ای که در امورات مختلف پیش روی ماست نمی شود در مدت یک سال از روی کار آمدن دولت یازدهم همه آنها را برطرف کرد.
 
وی گفت: جاده اشنویه در آذربایجان غربی از دوران آزادسازی تا کنون به صورت دست نخورده باقی مانده است و دیروز کلنگ تعریض 10 کیلومتر از این جاده به زمین زده شد.
 
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه راه های این استان بدون آزاد راه بوده و حادثه خیز هستند تصریح کرد: متاسفانه تا کنون در تامین زیرساخت های استان کار درخوری صورت نگرفته است و اعتبارات که تا چند سال پیش خوب بود با کم دقتی به هدر رفته است.
 
فقدان جاده های ارتباطی مناسب در آذربایجان غربی
وی افزود: جاده های منطقه آزاد ماکو نیز مناسب نیستند و به سبب نبود اعتبار مورد نیاز برای احداث راه های مناسب مقرر شده پیمانکار بعد از 4 سال و با اتمام پروژه حقوق خود را دریافت کند به غیر از وضعیت راه ها وضعیت اقامتگاه های این منطقه تجاری صنعتی نیز خالی است.
 
سعادت بیان کرد: جاده های آذربایجان غربی جاده های مرگ هستند، در کنار برخی از مراکز باستانی گردشگری اولیه ترین امکانات از جمله سرویس های بهداشتی وجود ندارد، بدون تامین زیرساخت ها و امکانات رفاهی گردشگران نمی توان در امر جذب گردشگر تبلیغات کرد.
 
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر الکترونیکی کردن سیستم ها در مرزهای آذربایجان غربی با کشورهای همسایه اظهار کرد: چندین سال بود که ایران با دنیا قهر کرده بود و به حمدلله این مشکلات رو به کاهش است بنابراین امری طبیعی است در مرز با برخی مشکلات همراه باشیم.
 
ضرورت راه اندازی شرکت های بین المللی حمل و نقل
وی گفت: در شرایط حاضر آذربایجان غربی با 1700 میلیارد تومان بدهی مواجه است و کل بودجه استانی نیز برابر با حدود 220 میلیارد تومان است و هر چه تلاش کنیم باز با کمبود اعتبار مواجه هستیم بنابراین با نظارت های دقیق می توان برخی از این مشکلات را حل کند.
 
سعادت افزود: آذربایجان غربی فاقد شرکت های حمل و نقل بین المللی است که سبب ایجاد مشکل هم در بخش بار و هم در مسافر شده است و به هر شکل نیازمند فراهم سازی امکانات مورد نیاز در این راستا است و این از وظایف وزارت راه و شهرسازی است.
 
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: متاسفانه در زمینه های مختلفی که امکان توسعه وجود دارد انحصارهایی وجود دارد که مانع از توسعه می شود محورهای پیشرفت استان اصلاح شده و صنعت و معدن و خدمات گردشگری در راس قرار دارد و جهت گیری استان بر اساس این موارد تعریف شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.