| کد خبر: 262813 |

◄ مشکل تأمین زمین در بیرجند رفع شد؛ الحاق ۲۶۴ هکتار از اراضی زعفرانیه به شهر بیرجند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با الحاق ۲۶۴ هکتار از اراضی زعفرانیه به شهر بیرجند موافقت کرد.

تین نیوز

بیرجند | مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، مشکل تأمین زمین در بیرجند رفع شد.

به گزارش نیوز ، میرمحمد مودی با بیان اینکه برای اجرای مراحل بعدی طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند، الحاق ۴۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر در دست پیگیری بوده است، به خبرنگار تین، گفت: در یازدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با الحاق ۲۶۴ هکتار از اراضی زعفرانیه به شهر بیرجند موافقت شده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم شاهد حرکت عظیم زیرساختی برای تأمین مسکن مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر و متوسط جامعه هستیم، اظهار داشت: خراسان جنوبی در تأمین زمین و ساخت مسکن، الگویی برای سایر استان‌های دیگر بوده است و با الحاق جدیدی که رقم خورد، مشکل کمبود زمین برای واگذاری رفع خواهد شد.

مودی اذعان داشت: اقدامات بعدی جهت واگذاری در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می‌شود اما به دلیل محدودیت‌ها، زمین در بیرجند به صورت ویلایی به متقاضیان واگذار نخواهد شد.

وی افزود: به دلیل کمبود زمین در شهر بیرجند، تاکنون برای طرح جوانی جمعیت زمین به متقاضیان واگذار نشده است و در همبن راستا الحاق ۵۰۰ هکتار از اراضی زعفرانیه به شورای عالی درخواست شده بود که با کسر حرایم و اصلاحات، با الحاق ۲۶۴ هکتار از اراضی زعفرانیه بیرجند موافقت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت مسکن قانون حمایت از جوانی جمعیت در استان بیان کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۱۲۴ نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند که برای چهار هزار و ۴۹۶ نفر پرونده تشکیل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.