| کد خبر: 259759 |

دمیده شدن جان تازه‌ به حمل‌ و نقل ‌ریلی

با احیای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و صرفه جویی مصرف سوخت که سال ها بر زمین مانده بود، جان تازه ای به حمل و نقل ریلی دمیده خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: با احیای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و صرفه جویی مصرف سوخت که سال ها بر زمین مانده بود، جان تازه ای به حمل و نقل ریلی دمیده خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید میعاد صالحی در مراسم انعقاد قراردادهای صرفه جویی سوخت (ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر) بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذاران صنعت ریلی اظهار کرد: با احیای ماده ۱۲ و صرفه جویی مصرف سوخت که سال ها بر زمین مانده بود، جان تازه ای به حمل و نقل ریلی دمیده خواهد شد؛ درحالی که این موضوع از سال ۱۳۹۷ متوقف مانده بود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با احیای این قانون، هر تن - کیلومتر ۳۵ سی سی نفت گاز در حوزه باری و هر نفر - کیلومتر ۲۰سی سی در حوزه مسافری، صرفه جویی خواهد شد.

صالحی خاطرنشان کرد: گذار از فضای سنتی به فضای جدید یک شبه اتفاق نمی افتد؛ دنیا روزبه روز در حوزه فناوری به روز می شود و ما هم باید به روز شویم و این اتفاق باید گام به گام اتفاق بیفتد. با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش می توانیم با تلاش بخش خصوصی، نهادهای غیردولتی و خود دولت و راه آهن باید این اهداف محقق شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران و تولیدکنندگان صنعت ریلی درباره سیر واگن ها و زیرساخت اظهار کرد: ما یک شبکه هستیم که لازم است هم لکوموتیو و هم واگن با قابلیت اطمینان بالایی داشته باشیم ، اگرنه سرعت سیر  کاهش پیدا می کند. خروجی این جلسه نیز باید گام بلندی در جهش صنعت ریلی باشد تا حرکت روان با سرعت بازرگانی ایمن داشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 9 5

    فکر کنم آقای مدیر عامل ماده ۱۲ رو بدقت نخونده. باید کفش اهنی بپوشی و بدوی و بدوی تا بتونی دو زار از سازمان بهینه سازی باید صرفه جویی سوخت بگیری ‌ .هزار و یک شرط داره .

    • ناشناس 4 7

      موج منفی نفرستید. تا همین جا خیلی کار شده دوست عزیز ... ادامه هم داره قطعا

  • ناشناس 4 0

    خداقوت

  • ناشناس 10 4

    مدیرعامل راه آهن متاسفانه کارنامه مثبتی در عرصه بهره برداری راه آهن ندارند.
    آمارهای حمل و نقل بار و مسافر سقوط کرده و در سال 1402 هزاران قطار باری و مسافری از برنامه تردد قطارها حذف شده است.
    اما الحمدلله ایشان استاد به نام زدن زحمات مدیران قبلی به نام خود هستند...
    این موضوع ماده 12 را حدود یک دهه است که مدیران مختلفی پیگیری نموده اند و ایشان هم کار خاصی روی آن انجام نداده اند

    • ناشناس 0 0

      مدیران قبلی یک دهه بود که پیگیری میکردند؟؟!!

      پس نتیجه عملکردشان در این رابطه چه بود؟ ما که چیزی ندیدیم.

  • ناشناس 3 4

    الان دیگه قطار های سریع سیر در همه جا داره ساخته میشه ولی ما نداریم و حمل خودرو و حمل تجهیزات نظامی و حتی مسافر بر عادی هم کمبود شدید و فرسودگی موج میزنه چه برسه تجاری

  • ناشناس 4 4

    بشنوید اما باور نکنید این جور آدمها فقط برای دروغگویی ساخته شده آمد