| کد خبر: 231950 |

تکمیل پروژه‌های محدوده دریاچه چیتگر با اعتبار 121 میلیاردی

شهردار تهران از تکمیل پروژه‌های اطراف دریاچه چیتگر با تأمین اعتبار 121 میلیارد تومان خبر داد.

تین نیوز

شهردار تهران از تکمیل پروژه‌های اطراف دریاچه چیتگر با تأمین اعتبار 121 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار پایتخت در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری دریاچه خلیج‌فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت تکمیل همه طرح‌های اطراف این دریاچه امروز پروژه‌های جدیدی را افتتاح کردیم که باعث تکمیل رینگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در این محدوده شد.

وی افزود: 24 میلیارد تومان جهت پروژه‌های مربوط به حمل و نقل، 45 میلیارد تومان برای پروژه‌های مربوط به محیط زیست و 121 میلیارد تومان برای پروژه‌های فنی وعمرانی در این محدوده اختصاص دادیم.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین خودروهای جمع‌آوری پسماند و خودروهای یگان حفاظت به صورت نمادین رونمایی شد و قرار است برنامه‌هایی را در این زمینه با همکاری نیروی انتظامی داشته باشیم.

حناچی در پاسخ به پرسشی درباره سرانه خدماتی در محدوده منطقه 22 و دریاچه چیتگر گفت: مهمترین قدم برداشته شده دراین راستا اجرای طرح تفصیلی منطقه 22 است تا بتوانیم چالش‌های خدمات، آموزشی و بهداشتی را برطرف کنیم.

وی در مورد اینکه شهرداری برای رفع عارضه‌های اکولوژیک چه اقدامی در این محدوده انجام داده است، گفت:‌به هر حال یکی از عارضه‌های اکولوژیک تهران عدم تعادل زیست‌پذیری است که کنترل آلاینده‌ها و کاهش آن جزء برنامه‌های ما بوده و تلاش می‌کنیم با همکاری محلات این مشکلات را برطرف سازیم.

در ادامه مجتبی رحمانژاده شهردار منطقه ۲۲ نیز اظهارداشت:با توجه به افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها ۸ متر به سرانه های عمومی در این دوره از مدریت شهری در منطقه ۲۲ افزوده شد و ۳ پروژه از ۷۲ پروژه از طرح های اساسی ما در منطقه ۲۲ است.

رحمانزاده ادامه داد: اصرار به جنگلکاری در سطح محدوده و تاکید بر این موضوع که شکل جنگلکاری به گونه توسعه و شادابی باشد باعث شد تا امروز کلنگ زنی پروژه آبرسانی به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان را انجام دهیم.

وی بیان کرد: اجرای پروژه بزرگراهی شهید همدانی باعث شد محلات منطقه ۲۲ از هم جدا شود اما امروز با دستور شهردار تهران کلنگ زنی ساخت زیر گذر علمیردانی یا کوهک از دیگر برنامه های مدیریت شهری است که این جدایی را پایان خواهد داد.

رحمان زاده با اشاره به تفاهم نامه شهرداری تهران با وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سند ۳۰ سال مدیریت و بهره برداری چیتگر را تحویل گرفتیم که امروز با حضور مدیران شهری پایتخت از آن رونمایی می شود که جای تشکر از معاون خدمات شهری شهرداری تهران و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران را دارد.

وی بیان کرد: آنچه که مهم ترین دستور شهردار تهران بود موضوع فاضلاب است که در این دوره مدیریت شهری دنبال شد که زمینی را از اداره کل منابع طبیعی تحویل گرفتیم و تحویل سازمان آب و فاضلاب دادیم نا ساخت تصفیه خانه خرگوش دره نهایی شود.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به پساب منطقه افزود: یکی دیگر از موضوعات تاکید بر خارج نشدن پساب از منطقه بود که امروز براساس تفاهم نامه ای استفاده از پساب منطقه به مدت ۳۰ سال در اختیار مدیریت شهری قرار می‌گیرد و در ادامه برای تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی به طول ۸ کیلومتر کار عملیاتی انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.