| کد خبر: 215164 |

مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن افتتاح شد

وزیر راه و شهرسازی امروز با حضور در ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی، مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن را افتتاح کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی امروز با حضور در ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی، مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن را افتتاح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آیین افتتاح مرکز جهادی پیشرفته راه آهن همزمان با امضای تفاهمنامه همکاریهای مشترک بین شرکت راه آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عصر امروز (سه شنبه) در ساختمان راه آهن برگزار شد.

این تفاهم‌نامه توسط «سعید رسولی» مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و «اسماعیل قادری فر» رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

همزمان با امضای این تفاهم‌نامه با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و «سورنا ستاری» معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهوری، " مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران" نیز به بهره برداری رسید.

همکاری در توسعه زیست بوم نوآوری در حوزه حمل و نقل ریلی با به ‌کارگیری حداکثر ظرفیت ها و توانمندی های داخلی با استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های هوشمند در حوزه ریلی کشور، از مهمترین محورهای اجرای این تفاهم‌نامه است.

همچنین همکاری در هوشمند سازی و دیجیتالی کردن شبکه ریلی همراه با مدیریت ترافیک ایمنی و توسعه، نگهداری زیرساخت ها و ناوگان با بهره گیری از فناوری‌های نوین و استارتاپ ها به منظور ارتقا بهره وری در حمل و نقل ریلی کشور از دیگر زمینه های همکاری بین دو طرف در این تفاهم‌نامه است.

دو طرف در این تفاهم‌نامه موافقت کردند که در زمینه برقی‌سازی شبکه و ناوگان ریلی، ایجاد سامانه پایش مخاطرات طبیعی در شبکه و راه اندازی مرکز تست در صنعت ریلی و همچنین استانداردسازی و صدور گواهینامه‌های مورد نیاز همکاری کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 9 0

    با تبریک افتتاح مرکز جهادی فنآورانه ریلی
    نیروی بومی متخصص فنآوریهای نوپدید_ نیازمندی نخست این مرکز ( و مراکز مشابه) است!
    یک متخصص هوش مصنوعی که اولین تصورش از واژه سوزن!، سوزن خیاطی باشد یا یک متخصص خط و ابنیه که هیچ تجربه ای در لرنینگ ندارد! نمی توانند به چنین مراکزی در هیچ جای دنیا کمک کنند!
    متخصص لوکال، یعنی کسی که همزمان، و به هر دو حوزه تسلط نسبی دارد و در یکی از آنها واقعا متخصص است!
    استفاده از توان داخلی، ایجاد دوره های آموزشی درست درمان بدون دخالت افرادی که شایستگی تشخیص و تعیین این دوره ها را ندارند، استفاده از متخصصین مرتبط داخلی، و اختیار دادن به آنها برای استفاده از دادگان ریلی، و نظارت درست و دقیق بر همه این فرآیندها بدون استفاده از شاخص رابطه مندی ، و...از شرایط موفقیت این گونه نهادهای دانش بنیان در سازمانهاست.

  • سعید 1 2

    سلام. وقتی برای پیشرفت ، یک مرکز جهادی تاسیس میکنید ( یا میرید دنبال ایجاد مرکز نو آوری ) معنی ش اینه که امید تون رو به اینکه با این سازمان فعلی بتونید پیشرفت و بهره وری و نو آوری ایجاد بکنید کاملا از دست دادید. اینکه کل سازمان خودتون رو - که به تصور شما سنتی کار میکنه و تحول و نو آوری رو تشویق نمیکنه - دور بزنید و یک مرکز جدید ایجاد کنید شما رو به نتیجه نمیرسونه. این باعث انفعال کارکنان بیرون از این مرکز میشه. کانه هیچ کاری از اونها در ایجاد بهره وری و پیشرفت و نو آوری بر نمی یاد و تصور میکنن که کنار گذاشته شدن.
    موفق نمیشید چون نهایتا ناچار خواهید بود که تعداد کمی از کارکنان سیستم قبلی - به قول خودتون سنتی - رو گلچین کنید و در این مراکز جدید بگمارید. کارکنان به دو دسته تقسیم میشن : اقلیت گزینش شده برای ایجاد پیشرفت و تحول و نوآوری و اکثریت منفعل بدرد نخور. نکنید این کار رو. بار تحول رو نمیشه بر دوش چند نور چشمی حمل کرد. بار تحول رو بندازید بر دوش همه ی کارکنان.