بازدید سایت : ۷۲۵۰۴

◄ مسیرهای انتخابی بیست‌وچهارمین قطار «عقاب طلایی» در ایران

شرکت پاسارگادتور، پکیج گردشگری بین‌المللی را به شرکت راه‌آهن معرفی کرده است و راه‌آهن نیز پس از انجام بررسی‌های فنی طول مسیر و اطمینان از عدم وجود محدودیت سیر، موافقت خود را برگزاری این تور اعلام کرده است.

 مسیرهای انتخابی بیست‌وچهارمین قطار «عقاب طلایی» در ایران
تین نیوز |

 شامگاه ۱۴ فروردین‌ماه امسال، قطار عقاب طلایی به‌عنوان بیست‌وچهارمین قطار گردشگری بین‌المللی از مرز سرخس وارد کشور شد و مسافران این قطار گردشگری که از کشورهای کانادا، انگلستان، استرالیا، دانمارک، ایتالیا، سنگاپور، پرو و مالزی هستند طی هفت روز در حال بازدید از استان‌های خراسان رضوی، تهران، اصفهان، شیراز، یزد و کرمان هستند.

به گزارش تین‌نیوز و در گفت‌وگو با مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن، شرکت پاسارگاد تور این پکیج گردشگری را به شرکت راه‌آهن معرفی کرده است و راه‌آهن نیز پس از انجام بررسی‌های فنی طول مسیر و اطمینان از عدم وجود محدودیت سیر، موافقت خود را برگزاری این تور اعلام کرده است.

علی کاظمی‌منش ادامه داد: روند کار به این گونه بوده که یک شرکت بین‌المللی در سایت خود این پکیج را طراحی می‌کند و مردم دنیا هم آن را خریداری می‌کنند؛ سپس شرکت پاسارگادتور این قضیه را به شرکت راه‌آهن اعلام می‌کند و ما هم هماهنگی‌های طول مسیر را انجام دادیم. به این ترتیب طرف شرکت راه‌آهن، شرکت پاسارگاد تور است.

کاظمی‌منش همچنین توضیح داد: ما فقط به دلیل گذر قطار از مرز ترکمنستان، برای تردد این قطار گردشگری با این کشور هماهنگ می‌کنیم و هماهنگی‌ با کشورهای قزاقستان و ازبکستان و روسیه بر عهده شرکت تورگردان بین‌المللی است.

این مقام مسئول افزود: واگن‌های این قطار گردشگری، 12 عدد و روسی است و هم‌اکنون با 71 مسافر و خدمه به مدت 7 روز در کشور ما هستند و بیستم فروردین سفر خود را پایان می‌دهند.  لازم به ذکر است که این قطار از تاریخ پنجم فروردین سفر خود را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن در پاسخ به این پرسش که چیدمان مسیر گردشگری برعهده چه شرکتی است، گفت: شرکت گردشگری بین‌المللی بر اساس تجربه قبلی در سنجش ذائقه توریست‌ها، استان‌هایی را انتخاب و در پکیج خود قرار می‌دهند و گردشگران هم براساس جاذبه‌های معرفی شده اقدام به خرید پکیج می‌کنند.

کاظمی‌منش ادامه داد: در این تور، گردشگران هم از مکان‌های تاریخی شهرهای مختلف کشور و هم از ابنیه راه‌آهن دیدن می‌کنند، به این ترتیب که روزها مشغول بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری و شب‌ها در مسیر خواهند بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.