| کد خبر: 193300 |

پرسشی که یک کارشناس مطرح کرد:

◄ چرا عوارض آزادراه تهران-شمال نباید کمتر از 50 هزار تومان باشد؟

چرا نباید هر شهروند تمام هزینه امکاناتی که از آن بهره‌مند می‌شود را خود بپردازد و هزینه‌اش را بر دوش اقشار دیگر بار نکند؟

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل در مورد اظهارات معاون بنیاد مستضعفان مبنی بر این‌که «عوارض آزادراه تهران شمال 50 هزار تومان نخواهد بود» گفت: چرا عوارض این آزادراه نباید 50 هزار تومان باشد؟

به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان به این شبکه خبری گفت: چرا نباید هر شهروند تمام هزینه مربوط به امکاناتی که از آن بهره‌مند می‌شود را خود بپردازد و این هزینه‌ها را بر دوش اقشار دیگر بار نکند؟

بیشتر بخوانید:

این کارشناس خاطرنشان کرد: معاون بنیاد مستضعفان در حاشیه بازدید از قطعه یک آزادراه تهران – شمال عنوان کرده که نرخ سود سالیانه بنیاد در این پروژه 22 درصد است و 40 درصد بازگشت سرمایه از طریق دریافت عوارض خواهد بود و مابقی از محل اراضی است که از سوی دولت به بنیاد واگذار می‌شود و در عین حال اطمینان داده که قطعاً عوارض این آزادراه، 50 هزار تومان نخواهد بود.

او بیان کرد: بر این اساس دولت قرار است از جیب 80 میلیون ایرانی بردارد و از محل زمین‌هایی که متعلق به همه ملت است، بابت نرخ برگشت سرمایه به مجری بدهد. به عبارت دیگر 13.2 درصد از سود این سرمایه‌گذاری را دولت از جیب ملت به حساب بنیاد می‌ریزد؟ اما چرا باید سود سالیانه بنیاد از جیب مردم پرداخت شود؟ بنیاد مستضعفان تاسیس شده که یاور مستضعفان باشد یا برایشان هزینه بتراشد؟

به گزارش تین نیوز، وی اظهار کرد: چرا باید تهرانی‌ها و کسانی که به شمال سفر می‌کنند فقط 40 درصد قیمت تمام‌شده را بپردازند و مابقی را دولت از جیب همه آحاد مردم بپردازد؟ آنهم در حالی که عده زیادی از آنها استطاعت سفر به شمال را ندارند و عده بیشتری شاید اصلاً تمایل به سفر به شمال را نداشته باشند.

قصابیان گفت: کسی که نه ساکن تهران است نه شمال می‌رود، چرا باید هزینه اتصال تهران به شمال را بپردازد؟چرا این پول خرج بردن آب لوله‌کشی سالم به روستاهای بشاگرد نشود؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اکبر 2 0

    جناب مهندس قصابیان
    اولا هیچ راهی فقط با عوارض گرفتن در طول مدت عمر مفید آن برگشت سرمایه ندارد.
    ثالثا اگر عوارضی باشد کاربران آن می پردازند و ربطی به غنی و فقیر بودن ندارد .ضمنا عوارض راه بر اساس حجم ترافیک در طول مدت عمر مفید راه و با نگاه به سرمایه گذاری و تورم سالیانه تعیین و از جیب استفاده کنندگان آن دریافت می شود و......
    داستان آزاد راه شمال را ۲۵ سال قبل در میز گردی تحلی کردیم اولین سوال ما از نمایندگان بنیاد ووزارت راه این بود که توضیح اقتصادی شما از این راه چیست ؟پاسخ دادند که هیچگونه مطالعه اقتصادی برای ساخت این راه انجام نگرفته است.فقط می دانیم که ۳۰ درصد سرمایه را وزارت راه رایگان در اختیار بنیاد قرار می دهد و ۷۰ درصد سرمایه گذاری را بیناد از زمین های حاشیه راه
    ثالثا می خواستم خدمتتان عرض کنم شیوا بیان می کنید اما با عرض معذرت گفتارتان بی پشتوانه ، عامیانه و بی استدلال است.این شایسته یک مهندس نیست.در مورد راه آهن زیباتر و مستدلل تر قلمفرسایی می کنید اما این را در نظر داشته باشید که در حریم دیگران پا گذاشتن علم و احتیاط می خواهد. ارادتمند شما - عادلی