چهارم شهریورماه 1317، راهآهن شمال و جنوب به یکدیگر متصل شده و راهآهن سراسری ایران متولد شد. این اتفاق با محکم کردن آخرین پیچ و مهره ریل در ایستگاه چشمه سفید اراک به دست پهلوی اول صورت گرفت تا نخستین قطار از بندر شاهپور (ماهشهر فعلی) به سمت تهران و شمال روانه شود.
چهارم شهریورماه 1317، راه آهن شمال و جنوب به یکدیگر متصل شده و راه آهن سراسری ایران متولد شد. این اتفاق با محکم کردن آخرین پیچ و مهره ریل در ایستگاه چشمه سفید اراک به دست پهلوی اول صورت گرفت تا نخستین قطار از بندر شاهپور (ماهشهر فعلی) به سمت تهران و شمال روانه شود. با این رخداد، طول خط آهن ایران به هزار و 394 کیلومتر رسید. هزینه ساخت این راه آهن، 2 میلیارد ریال معادل 25 میلیون پوند برآورد شده بود که گفته می شود از محل مالیات بر قند و شکر و دریافت مالیات از تاجران و فعالان اقتصادی ایرانی این پول فراهم شده است.
این مجموعه حاوی عکس هایی تاریخی از بهره برداری راه آهن سراسری و اتصال راه آهن جنوب به راه آهن شمال است.
تهیه و تنظیم: مسعود یوسفی
برای دیدن عکس ها با ابعاد واقعی، روی آنها کلیک کنید
میزان اصلاح نقطه پرتصادف و مستعد حادثه در سه ماه نخست سال جاری در محورهای مواصلاتی کشور ۶۴ نقطه اعلام شده است.
میزان تردد زوار از مرز مهران در هفته اول محرم 1404 بیش از 100 هزار زائر ثبت شد.
نایب رئیس کمیته حقوقی انجمن کشتیرانی عقیده دارد چهار محور عدم توجه به جوان گرایی، سوءمدیریت، عدم هماهنگی میان سیاست ها…
میزان جابجایی کالا در کشور و میزان جابجایی کالای اساسی از بنادر کشور در اولین روز از تابستان در این اطلاع نگاشت ارائه…
خدمات بزرگ رضاشاه به اقتصاد و صنعت مملکت انکارنشدنی است. در عکس ها نگاه کنید و شادی او را پس از این افتتاح ببینید.
توجه كنيد كه اين حجم عظيم كار و پروژه در مدت زمان 6 سال انجام شده است. بايد اين كار را با پروژه های فعلي مقايسه كرد كه دهه هاست روی زمين مانده اند. به طور مثال ازادراه تهران شمال كه بيش از 30 سال است در حال ساخت است. چه چيزی باعث ميشود چنين پروژه ای در 6 سال جمع شود و پروژه های به مراتب كوچكتر در دوران معاصر نيمه كاره به بهانه نبود بودجه به حال خود رها شوند
عالي بود عكس ها و شرح واقعا لذت بردم