| کد خبر: 188295 |

قیمت لاستیک یارنه ای حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان است که قیمت همین لاستیک در بازار آزاد 5 تا 11 میلیون تومان است که این قیمت ها متناسب با نوع آن و یا برند و کشور سازنده اش فرق می کند. البته عرضه آزاد لاستیک در بازار تخلف است و قاچاق است و اگر دیده شود جرم است.

تین‌نیوز | 
کارشناس دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: با ارتباط سامانه راهداری با سامانه جامع تجارت و سامانه مدیریت حمل و نقل، توزیع لاستیک از خرداد ماه به صورت سیستمی و براساس پیمایش و الویت بندی انجام می گیرد.

به گزارش تین نیوز،  رسول جمشیدی با اشاره به مطلب فوق، افزود: در حال حاضر  هر ناوگان 2 یا 4 لاستیک سهمیه دارد که از طریق سیستم راهداری ر حالتوزیع است.

وی در ادامه سخنا خود، تصریح کرد: طرحی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در دست اقدام است که در قالب این طرح، «سامانه جامع تجارت متعلق به وزارت صمت»، «سامانه توزیع لاستیک متعلق به سازمان راهداری» و «سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل درون شهری و حومه متعلق به وزارت کشور» به یکدیگر متصل می‌شود و به این ترتیب، زنجیره توزیع تایر سنگین از حلقه واردکننده-تولیدکننده تا حلقه مصرف‌کننده نهایی کاملاً شفاف خواهد شد.

جمشیدی گفت: قیمت لاستیک یارنه ای حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان است که قیمت همین لاستیک در بازار آزاد 5 تا 11 میلیون تومان است که این قیمت ها متناسب با نوع آن و یا برند و کشور سازنده اش فرق می کند. البته عرضه آزاد لاستیک در بازار تخلف است و قاچاق است و اگر دیده شود جرم است.   

مهدی حاج علی معاون حمل و نقل سازمان راهداری نیز گفت: طی هفته جاری، مرحله اول طرح اتصال 3 سامانه و توزیع سیستمی لاستیک در استان قزوین به صورت آزمایشی رونمایی خواهد شد. در مرحله بعد، این طرح در 5 استان دیگر آزمایش خواهد شد و در نهایت وارد فاز در تمامی استان‌های کشور اجرا خواهد شد؛ به این ترتیب، تخصیص سهمیه به ناوگان بر اساس نیاز واقعی هر ناوگان و پیمایش واقعی، و سایر اولویت‌های موجود صورت خواهد پذیرفت.

این مسئول به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با اشاره به این که رانندگان 6 ماه است که لاستیک مورد نیازشان را بر اساس پیمایش و از طریق سامانه راهداری دریافت می کنند، افزود: با اجرای کامل طرح دیگر حتی نیاز به مراجعه راننده برای دریافت لاستیک نخواهد بود و رانندگان با مراجعه با سامانه می توانند همه مراحل را از ثبت نام برای سهمیه، انتخاب لاستیک و پرداخت انجام دهند و لاستیک را در محل موردنظرشان تحویل بگیرند.

در حال حاضر واردات تایر سنگین و همچنین واردات مواد اولیه جهت تولید این محصول در داخل کشور، با استفاده از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در حال انجام است، بنابراین برای جلوگیری از توزیع نامناسب و ورود دلالان به این بازار و همچنین مقابله با قاچاق صادراتی این محصول، فرآیند توزیع باید کاملاً شفاف و تحت کنترل نهادهای نظارتی باشد.

در سال گذشته رانندگان ناوگان سنگین با مشکلاتی از جمله عدم تأمین لاستیک روبه‌رو بودند. علی‌رغم واردات قابل توجه تایر سنگین، متأسفانه عدم شفافیت در توزیع این محصول موجب نارضایتی گسترده در میان رانندگان و بروز اعتراضات متعددی در میان این صنف در سال گذشته شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید رضا 0 0

    سلام چرا برای کامیونت خاور لاستیک تیوپلس یارانه ای توزیع نمی شود

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین