| کد خبر: 60770 |

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در گفتگو با تین نیوز:

◄ نقش بندر خرمشهر در توسعه گردشگری دریایی / جزئیات برنامه سفرهای شناورهای مسافری

تین نیوز | مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به اینکه این بندر نقش بسزایی در صنعت گردشگری ایفا می کند، گفت: روزانه دو شناور به نام های "برلیان" و "ایران زمین" از پایانه بین المللی مسافری خلیج فارس کار جابجایی مسافران را انجام می دهند.
 
عادل دریس در گفتگو با خبرنگار تین نیوز اظهار کرد: بندر خرمشهر با توجه به زیر ساخت های موجود، وجود پایانه بین المللی مسافری خلیج فارس و خطوط کشتیرانی فعال در مسیر کشورهای کویت و عراق نقش بسزایی در صنعت گردشگری ایفا می کند. 
 
وی افزود: با توجه به وجود این پایانه به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین پایانه های مسافری دریایی منطقه با ظرفیت پذیرش یک هزار و 200 مسافر در روز، روزانه دو شناور به نام های "برلیان" و "ایران زمین" از پایانه بین المللی مسافری خلیج فارس کار جابجایی مسافران را انجام می دهند.
 
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با تاکید بر اینکه شناور "برلیان" در دو مسیر خرمشهر-کویت و خرمشهر-بصره فعالیت می کند و "ایران زمین" در مسیر خرمشهر-بصره فعال است، گفت: کشتی "برلیان" از نوع کاتاماران با ظرفیت 235 مسافر، روزهای شنبه و چهارشنبه در مسیر کویت و روزهای دوشنبه و سه شنبه در مسیر بصره فعال است.
 
وی با اشاره به برنامه سفرهای کشتی "ایران زمین" گفت: این کشتی از نوع کروز، با ظرفیت جابجایی 71 مسافر در هر سفر است و سه نوبت در هفته در روزهای فرد کار جابجایی مسافران را انجام می دهد.
 
دریس افزود: البته در برخی از ایام سال بویژه ایام نوروز و ماه های محرم و صفر با خیل عظیم مسافران و زائران عتبات مواجه می شویم که با افزایش تعداد سفرهای دریایی و افزودن شناور به ناوگان دریایی به کار جابجایی مسافران سرعت می بخشیم.
 
وی با بیان اینکه در ایام نوروز 94، بیش از 175 هزار مهمان نوروزی از بندرخرمشهر و رودخانه های کارون و اروند بازدید کردند که این میزان در مقایسه با سال گذشته 25 درصد رشد داشت گفت: در این ایام براساس تمهیدات صورت گرفته از سوی بندرخرمشهر و اطلاع رسانی گسترده در خصوص توجه به نکات ایمنی و دریایی در سواحل کارون و اروند و حضور تیم تجسس و نجات دریایی در قالب شناورهای ناجی4، سار2،قایق تندروی جستجو و نجات و قایق "جی می نی" و توزیع جلیقه نجات، خوشبختانه هیچ گونه حادثه دریایی در حوزه استحفاظی این اداره کل رخ نداد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.