| کد خبر: 51420 |

مدیرعامل شرکت تایدواتر در تشریح برنامه های جدید شرکت اعلام کرد:

برنامه ریزی جهت ۴۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه بندری و دریایی

تین نیوز | مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه در نشست با برخی از سهامداران شرکت که از طریق شبکه های مجازی سوالات خود را مطرح کردند از برنامه بلند مدت شرکت برای سرمایه گذاری 4000 میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت تایدواتر، مهدی اعتصام، مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه در رابطه با اخباری پیرامون افزایش سرمایه با اشاره به شعار امسال تایدواتر مبنی بر تسویه و توسعه فعالیت ها تصریح کرد: تایدواتر در سال جاری بدنبال تسویه مطالبات از کلیه طرف های قراردادی و از سوی دیگر تسویه تمامی بدهی با سازمان بنادر از سال 89 تا سال 92 است.

وی در ادامه افزود: تسویه این مطالبات و بدهی ها کار بسیار سنگینی است. حساب های بسیاری بین تایدواتر و سازمان بنادر باز است و وقت زیادی را در سال 94 خواهد گرفت.

اعتصام با اعلام اینکه در کنار تسویه مطالبات و بدهی ها، برنامه های مختلف توسعه ای برای سال 94 در تایدواتر برنامه ریزی شده است افزود: بیش از 4000 میلیارد ریال برنامه برای شرکت تدوین شده است. این برنامه ها در سه دوره زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده است و شامل طرح های توسعه ای شرکت در بنادر مختلف از جمله : امام خمینی(ره)، امیر آباد، انزلی و شهید رجایی می گردد.

سرمایه گذاری 400 میلیاردی در بندر امام
به گفته مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه، این شرکت در سال گذشته و در پایان سال 94 حدود 400 میلیارد ریال در بندر امام بابت خرید زمین و تجهزات سرمایه گذاری کرده و خواهد نمود . در بندر امام ساخت و توسعه انبارها در دستور کار است که در نیمه اول سال گذشته یکی از طرح ها به بهره برداری رسید و امسال هم در قالب ساخت دو انبار جدید یکی به متراژ 6 هزار متر مربع و دیگری به متراژ 7 هزار متر مربع و در مجموع 13 هزار متر مربع سرمایه گذاری صورت گرفته و طبق برنامه طی شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه تایدواتر بدنبال توسعه فعالیت های خود در حوزه غلات است به مذاکرات نهایی برای اخذ مجوز در این خصوص با سازمان بنادر اشاره و اعلام کرد: در حال اخذ مجوز برای احداث انبار در بنادر امیر آباد و انزلی و از سوی دیگر بدنبال احداث سیلو در سه بندر امیرآباد، امام(ره) و شهید رجایی هستیم.

250میلیارد سرمایه گذاری جدید در بندر امیرآباد
مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه در خصوص فعالیت های شرکت و توسعه آن در بندر امیر آباد تصریح کرد: طی سال گذشته در بندر امیر آباد 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد که شامل خرید دو دستگاه جرثقل 40 و 80 تن و همچنین دو دستگاه مکنده 200 تن می شود. که یک دستگاه مکنده آماده بهره برداری و یکدستگاه دیگر در حال مونتاژ شدن است و از سوی دیگر یک دستگاه مکنده 300 تن نیز خریداری و در حال ساخت بوده که تا پایان مهر ماه تحویل می گرددو 5 دستگاه کامیون و 5 دستگاه کشنده و یکدستگاه لودر هم تهیه و تامین گردیده است.

وی ادامه داد: همچنین در حال مذاکره جهت اخذ مجوز در این بندر برای ساخت سیلو و انبارهای متعدد هستیم که مجموع سرمایه گذاری های سال 94 تایدواتر را در این بندر به 250 میلیارد ریال خواهد رساند.

انعقاد قرار داد جدید با سازمان بنادر
اعتصام در خصوص توسعه فعالیت های دریایی تایدواتر نیز تصریح کرد: در بخش دریایی طرح های توسعه ای برای خرید و تکمیل تجهیزات دریایی در دستور کار است از جمله در بخش سالویج که بزودی یک قرارداد جدید برای خارج سازی تعدادی شناور مغروقه با بخش خصوصی و سازمان بنادر منعقد خواهد شد.

وی همچنین در خصوص قراردادها و فعالیت های دیگر تایدواتر در بخش دریایی گفت: تایدواتر یک بارج تانکر 15 هزار تنی در اختیار دارد که در کشور نمونه مشابهی ندارد و با استانداردهای جهانی ساخته شده است و قطعا از ماه جاری فعال می شود.

وی به خرید تجهیزات جدید برای توسعه فعالیت های دریایی تایدواتر اشاره کرد و افزود: خرید این تجهیزات برای این خواهد بود تا بتوان متناسب با قراردادهای جدید که در حال انعقاد است حوزه دریایی را نیز فعال کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این طرح ها و برنامه ها نیازمند سرمایه گذاری سنگین سهامداران است که البته استارت این برنامه ها از سال گذشته زده شده و در سال 94 امید است که سرمایه گذاری های بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت تایدواتر از همراهی و حمایت هیات مدیره محترم شرکت برای انجام سرمایه گذاری 4000 میلیارد ریالی خبر داد که بخشی از آن از طریق افزایش سرمایه حاصل می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه اغلب این طرح ها در حوزه بندری اجرا می شود و طرف دیگر اجرای آن سازمان بنادر است اظهار امیدواری نمود که سازمان همکاری لازم جهت صدور مجوزها بعمل آورد تا انشاا.. به یاری خداوند و حمایت سهامداران محترم و برنامه ریزی دقیق در یک دوره 5 ساله تمامی این طرح ها اجرایی شود.

وی در خصوص حجم افزایش سرمایه سال جاری تایدواتر نیز با اشاره به اینکه هنوز رقم دقیق افزایش سرمایه مشخص نیست ادامه داد: افزایش سرمایه مورد نظر برای احداث یک سیلوی مکانیزه است که قادر خواهد بود از اسکه تا سیلو کلیه فرآیند را به صورت مکانیزه اجرایی کند.

اعتصام تصریح کرد: در نهایت اینکه اراده قطعی به افزایش سرمایه در شرکت تایدواتر داریم اما باید تمامی فرآیند های قانونی آن طی شود و این افزایش سرمایه پس از تایید مراجع قانونی و سهامداران عمده عملیاتی می شود.

لغو تحریم ها تایدواتر را متحول می کند
وی در پاسخ به سوالی در خصوص بحث تحریم ها و تاثیر آن بر فعالیت های تایدواتر گفت: امید است که مسئله تحریم به صورت عزت مند جمع شود و قطعا حذف تحریم ها تاثیر ویژه ای بر تمامی بخش های صنعتی و اقتصادی کشور خواهد داشت و هیچ بخشی نیست که از اثرات مثبت آن بی بهره باشد.

اعتصام خاطرنشان کرد: برداشته شدن تحریم اثرات مثبت مختلفی از جمله بر تایدواتر دارد. در شرایط فعلی سازمان بنادر نمی تواند قراردادی با این شرکت در بخش اپراتوری امضا کند. این در حالیست که با برداشته شدن تحریم ها تایدواتر قطعا فعال تر عمل کرده و با توجه به تاثیر لغو تحریم ها بر کلیه فعالیت های دریایی و بندری و افزایش حجم ورود و خروج کالا رونق فعالیت برای شرکت هایی که در بخش دریایی و بندری فعال هستند چشمگیر خواهد بود البته این اتفاق آنی نخواهد بود و حداقل یک دوره زمانی چهار تا شش ماه را بعد از لغو تحریم ها می طلبد.تا آثار خود را نمایان نماید.

وی با اشاره به اینکه در کوتاه مدت نباید خیلی هم خوش بین بود متذکر شد: قابل ذکر است که تحریم های تایدواتر کاملا به موضوع تحریم های هسته ای متصل نیست اما رفع این تحریم بر کار و حوزه فعالیت تایدواتر بسیار موثر است.

اعتصام با بیان اینکه اگر محدودیت تحریم تایدواتر برداشته شود قطعا مانعی برای ورود به مزایده بندر شهید رجایی ندارد، ادامه داد: اما اگر تا زمان برگزاری مزایده محدودیت تحریم و جود داشته باشد قطعا سازمان حضور تایدواتر را قبول نخواهد کرد. و ما هم آن شرایط را درک می نماییم.

احتمال تعدیل سود وجود دارد
مدیرعامل تایدواتر در خصوص احتمال تعدیل پیش بینی سود شرکت در سال جاری گفت: قطعا با رفع تحریم ها و افزایش ورود و خروج کالا ها افزایش درآمد برای تایدواتر بوجود خواهد آمد؛ اما ما تحلیل بودجه ای را بر مبنای شرایط سال 93 ارائه کردیم و اگر شرایط سال جاری مشابه سال 93 باشد، همین پیش بینی سود تایید می شود اما اگر مذاکرات به نتیجه برسد امکان تعدیل مثبت وجود خواهد داشت.

حضور در بندر بصره برای فعالیت سالویج
مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه در خصوص حضور در حوزه بازارهای بین المللی گفت: هم اکنون عمده تمرکز تایدواتر در عراق و برای اجرایی کردن پروژه سالویج در اروندرود است. مراجعاتی از عراقی ها برای خارج کردن شناورهای مغروقه در بصره هم شده است که در حال ارزیابی هستیم.

روابط با سازمان بنادر مستحکم شده است
مدیرعامل شرکت تایدواتر در خصوص نگرانی بخشی از سهامداران در خصوص احتمال بسته شدن بلند مدت نماد شرکت همچون سال گذشته خاطرنشان کرد: بحث بسته بودن نماد در سال گذشته مربوط به خود تایدواتر نبوده است. متاسفانه اختلافات با سازمان بنادر و عدم انعقاد قرار داد با آن سازمان از سال 89 تا 92 باعث ایجاد عدم شفافیت در دریافت درآمد های شرکت شد.

وی ادامه داد: مسدود کردن مسیرهای اخذ درآمد تایدواتر توسط سازمان به صورت یک طرفه از اردیبهشت سال 92 و عدم پرداخت منظم درآمدها به تایدواتر مشکلاتی را بوجود آورد که منجر به بسته شدن نماد شد. البته این مشکل بعد از حضور تیم جدید مدیریتی و نگاه واقع بینانه به موضوعات و شرایط بندر و شرکت و رعایت قانون و حقوق حاکمیتی و تعامل مثبت با سازمان که حاصل آن حل و فصل یک اختلاف تاریخی 5 ساله در سال 93 بود، حل شد.

اعتصام خطاب به سهامداران تصریح کرد: قطعا هیچ دلیلی برای اینکه مجددا همان مسیر سابق طی شود وجود ندارد و امید است که روند فعلی ادامه یافته و تعاملات بهتر و روابط مستحکم تر شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارگران بندر امام 0 0

    دکتر کاشانى توروخدا برگرد