| کد خبر: 266307 |

افزایش ظرفیت های حمل و نقلی میان ایران و جمهوری آذربایجان با افتتاح پل مرزی اتومبیل روی آستارا-آستارا

معاون وزیر راه وشهرسازی: صبح امروز با حضور مقامات دو کشور پل مرزی اتومبیل رو آستاراچای با هدف تکمیل کریدور شمال-جنوب و توسعه اقتصادی، گردشگری و صنعتی میان ایران و کشور جمهوری آذربایجان به بهره برداری رسید.

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی: صبح امروز با حضور مقامات دو کشور پل مرزی اتومبیل رو آستاراچای با هدف تکمیل کریدور شمال-جنوب و توسعه اقتصادی، گردشگری و صنعتی میان ایران و کشور جمهوری آذربایجان به بهره برداری رسید.

پل جدید مرزی اتومبیل‌ رو آستاراچای افتتاح شد

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از افتتاح پل مرزی اتومبیل روی آستارا-آستارا با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون نخست وزیر کشور جمهوری آذربایجان در منطقه آستاراچای به بهره برداری رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده برای ساخت این پل را 5.8 میلیون یورو اعلام کرد و اظهار داشت: پل اتومبیل رو آستارا-آستارا از نوع بتنی با تیرهای پیش ساخته است که در 2 باند رفت و 2 باند برگشت به طول 89 متر طراحی و اجرا شده است.
خادمی ادامه داد: به منظور ساخت این پل 42 عدد تیر اصلی به کار رفته است و 1600 تن آرماتور و 12 هزار متر مکعب بتن به همراه 3 هزار و 300 متر حفاری برای نصب شمع های پل در این پروژه انجام شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه این پل را موجب تکمیل بزرگراه آستارا - آستارا و همچنین مسیر آستارا به باکو دانست و گفت: به واسطه این پل بزرگراه آستارا-آستارا از باکو به خطوط زمینی ایران به عنوان مسیری جدید متصل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با اشاره به مشترکات فرهنگی، اجتماعی دو کشور بیان داشت: احداث پل مرزی اتومبیل رو آستارا-آستارا موجب توسعه اقتصادی، صنعتی، حمل و نقلی برای دو کشور است و تحکیم روابط با یکی از همسایگان شمالی کشور را به همراه دارد.
وی مجاورت این پل با پل راه آهن را موجب رونق مرز آستارا در ایران و باکو اعلام کرد و گفت: با احداث این پل مرزی و بزرگراه آستارا- آستارا، مسیر آستارا- باکو تکمیل شده و تسهیل ترانزیت کالا از ایران و کشور آذربایجان به کشورهای CIS و اروپای شرقی را فراهم کرده و دسترسی کشور جمهوری آذربایجان به خلیج فارس و دریای عمان را فراهم می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.