| کد خبر: 258635 |

بندر چمخاله به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد

نماینده لنگرود در مجلس، با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بندر گردشگری چمخاله، گفت: با قول وزارت راه و شهرسازی فاز اول این پروژه در هفته دولت افتتاح می شود.

تین نیوز

پرویز محمدنژاد، با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بندر گردشگری چمخاله در شهرستان لنگرود، اظهار کرد: در جلسه اخیر با مجموعه وزارت راه و شهرسازی، قول افتتاح فاز اول این پروژه در نیمه اول شهریورماه سال جاری داده شد.

وی با اشاره به هزینه کرد ۲۲۰ میلیارد تومان برای پروژه مذکور، افزود: این هزینه کرد تا افتتاح پروژه به حدود ۲۷۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی، بندر چمخاله را تنها بندر گردشگری شمال کشور دانست و تصریح کرد: مردم گیلان برای افزایش منابع درآمدی چاره ای ندارند، جز اینکه به غیر از کشاورزی وارد عرصه گردشگری شوند.

محمدنژاد، با بیان اینکه کشاورزی و گردشگری می تواند درآمد مردم گیلان را افزایش دهد، خاطرنشان کرد: نمی توانیم وارد عرصه صنعت شویم، زیرا استان ما محیط صنعتی ندارد، اما شرایط برای توسعه صنعت کشاورزی و صنعت گردشگری فراهم است و می توانیم این دو عرصه را منطبق بر هم تعریف کنیم.

وی با اشاره به تجاری و تفریحی بودن بندر چمخاله در گذشته، عنوان کرد: اکنون بندر چمخاله را اختصاص به گردشگری دادیم و می توانیم از سایر ظرفیت های گردشگری منطقه از جمله جنگل و رودخانه استفاده کنیم.

نماینده لنگرود در مجلس، از لایروبی رودخانه این شهر به عنوان مکان گردشگری خبر داد و خاطرنشان کرد: عمق رودخانه به حدود ۳.۵ متر رسیده و برای عبور کشتی مناسب است.

وی با اشاره به اشتغالزایی ۳۰۰ نفری فاز نخست بندر چمخاله، اضافه کرد: با مساعدت وزارت راه و شهرسازی و تکمیل کامل پروژه، می توانیم برای هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کنیم.

محمدنژاد، مهمترین آورده بندر چمخاله را گردشگر عنوان کرد و یادآور شد: احداث مجتمع های تفریحی، ترانزیت و حمل و نقل، ایجاد فضاهای تفریحی در جنگل و دریا و... از دیگر مولفه های گردشگری ذیل بندر چمخاله است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.