| کد خبر: 159111 |

◄ کشتی‌سازی در شمال کشور جان می‌گیرد

نماینده بندر انزلی با تأکید بر پایان قرارداد ترکمنچای و امکان افزایش سهم کشتی‌رانی در خزر خواستار لغو موانع جذب سرمایه‌گذار به‌منظور راه‌اندازی کشتی‌سازی در شمال کشور شد.

تین نیوز

نماینده بندر انزلی در مجلس با تأکید بر پایان قرارداد ترکمنچای و امکان افزایش  سهم کشتی‌رانی در خزر خواستار لغو موانع جذب سرمایه‌گذار به‌منظور راه‌اندازی کشتی‌سازی در شمال کشور شد.

به گزارش تین‌نیوز، حسن خسته‌بند بابیان اینکه در دریای خزر بیشترین حمل و جابه‌جایی بار مربوط به ایران است، تصریح کرد: ساخت کشتی‌های تفریحی، مسافری و  باری از واجبات ارزآوری برای کشور است و برای این مهم باید از فنّاوری کشورهای پیشرفته استفاده شود.

او گفت : ساخت کشتی در ایران بسیار زمان‌بر بوده و گاهی از تکنولوژی روز نیز دور است.

نماینده بندر انزلی با اشاره به وضعیت کشور ترکیه از حیث توجه به بنادر و ساخت کشتی، گفت: در شهری در کشور ترکیه 44 کشتی‌سازی فعال است درحالی‌که در کشور ما به‌ندرت واحدهای کشتی‌سازی به تعداد انگشتان دست می‌رسد و متأسفانه در خزر چیزی به اسم کشتی‌سازی نداریم.

خسته بند با اشاره به پایان یافتن ممنوعیت 99ساله کشتی‌رانی ایران در آب‌های خزر به‌واسطه قرارداد ترکمنچای، افزود: اکنون چند سالی است که این موضوع به پایان رسیده اما بازهم در این بخش تلاش نکرده‌ایم که با جذب سرمایه‌گذار سهم بیشتری از کشتی‌رانی در خزر داشته باشیم.

او ادامه داد: با آغاز کشتی‌سازی در شمال کشور اشتغال حداقل  2 هزار نفر را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به تردد بیش از 200 کشتی باری در خزر در سال‌های قبل، گفت: اکنون اکثر این کشتی‌ها با بیش از 30 سال عمر به آهن‌قراضه تبدیل‌شده‌اند.

وی  افزود: سرمایه‌گذاری دولت در حوزه بنادر لازم است زیرا بسیاری از کشورهای همسایه در بنادر سرمایه‌گذاری کرده و اکنون از عواید بسیار آن منتفع می‌شوند .

خسته‌بند گفت: بابیان اینکه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای توسعه بنادر لازم است، گفت: فراهم کردن بسترهای جذب سرمایه‌گذار ازجمله حذف بروکراسی اداری می‌تواند توسعه بنادر را سرعت ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه امنیت سرمایه‌گذاری در کشور ما با هیچ مشکلی مواجه نیست، افزود: ما در بخش فرار سرمایه‌گذار در پیچ‌ها و دره‌های اخذ مجوز مشکل‌داریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس، یادآور شد: باید با دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های دست‌وپا گیر در حوزه جذب سرمایه‌گذار در بخش توسعه بنادر برخورد کرده و در راستای حذف آن‌ها گام برداشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.