| کد خبر: 268759 |

رنو ۵ ارزان و محبوب ایرانیان دوباره متولد شد + عکس

تصاویر رسمی نسخه تولیدی رنو ۵ جدید درست قبل از نمایش جهانی آن در نمایشگاه خودروی ژنو در تاریخ ۲۶ فوریه، در تعدادی از کانال های رسانه های اجتماعی لو رفت.

تین نیوز

تصاویر رسمی نسخه تولیدی رنو ۵ جدید درست قبل از نمایش جهانی آن در نمایشگاه خودروی ژنو در تاریخ ۲۶ فوریه، در تعدادی از کانال های رسانه های اجتماعی لو رفت. این خودروی دوباره متولد شده حرف های زیادی برای گفتن دارد و تهدیدی برای رقبا محسوب می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، جزئیات کمی از این خودروی ساب کامپکت دوباره متولد شده باقی مانده است. نسل جدید رنو ۵ اکنون آماده رقابت با مینی کوپر الکتریکی است.

تکرار تولید رنو ۵ جدید با الهام از برادر کانسپت خود که در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد، صورت می گیرد. با این حال، چند تفاوت بین نسخه تولیدی و کانسپت وجود دارد. از جمله این موارد می توان به نشان کم رنگ تر رنو در جلو، آینه ها و دستگیره های درب معمولی و چراغ های اصلاح شده اشاره کرد.

یکی از ویژگی های برجسته در نمای بیرونی، یک نشانگر شارژ جدید است که روی کاپوت قرار گرفته و از ورودی هوای رنو ۵ اصلی الهام گرفته است. با توجه به ماهیت الکتریکی این مدل جدید ساب کامپکت، طراحان رنو از این قسمت استفاده کردند. این پنل گرافیکی هر زمان که خودرو به شارژر متصل می شود، روشن شده و میزان شارژ فعلی را نشان می دهد. وقتی باتری به ظرفیت کامل رسید، نمایشگر LED شکل عدد ۵ را به خود می گیرد.

رنو 5

تصاویر منتشر شده، واحدهای نورپردازی رنو ۵ را نشان می دهند. چراغ های جلو دارای گرافیک LED متفاوتی نسبت به مدل مفهومی هستند. به گفته رنو، نقاط سیاه در وسط هر لنز، شبیه مردمک چشم انسان است که از یک تبلیغ قدیمی رنو ۵ اصلی الهام گرفته شده است. یک اشاره دیگر به رنو ۵ کلاسیک در چراغ های عقب عمودی مشهود است که توسط یک قطعه مشکی رنگ به هم متصل شده اند.

رنو 5

یکی دیگر از ویژگی های جالب، گلگیرهای عقب برجسته است که از R۵ توربو مشهور الهام گرفته شده است.

فضای داخلی اکنون به فضایی دیجیتال تبدیل شده است. این کابین دیجیتالی دارای دو نمایشگر با قابلیت پشتیبانی از گوگل است. تکمیل کننده این کابین، یک فرمان چند منظوره است که با یک دکمه استارت برجسته طراحی شده است.

رنو 5

این خودروساز فرانسوی قبلاً تأیید کرده بود که این سوپرمینی تمام برقی، نام E-Tech را یدک می کشد و همچنین جزئیاتی را در مورد فناوری آن فاش کرده بودند.

رنو به طور رسمی دو گزینه پکیج باتری را تایید کرده که ظرفیت های ۴۰ کیلووات ساعت یا ۵۲ کیلووات ساعت را ارائه می دهد. بسته باتری بزرگتر درست از زمان معرفی در دسترس خواهد بود و بردی تا ۴۰۰ کیلومتر (براساس WLTP) را فراهم می کند.

به گفته رنو، قیمت اولیه ۵ E-Tech حدود ۲۵ هزار یورو (حدود ۲۷۳۰۰ دلار، معادل یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان) خواهد بود و آن را کاملاً در رقابت با چندین مدل فعلی و آینده قرار می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.