| کد خبر: 29533 |

معاون اداره کل تنظیم تعرفه و نظارت بر بازار راه آهن عنوان کرد:

◄ آمار ۱۲۰۰۰ گردشگری ریلی، حمایت پیامکی بوده است / توسعه گردشگری مشکلات فعالان صنعت حمل و نقل را کاهش می دهد

تین نیوز | معاون اداره کل تنظیم تعرفه و نظارت بر بازار راه آهن با اشاره به اینکه 12000 گردشگر اروپایی که بر اساس اعلام رسانه ها، برای گردشگری ریلی ثبت نام کرده اند، افرادی بودند که به صورت پیامکی حمایت خود را اعلام کرده بودند، گفت: توسعه گردشگری بسیاری از مشکلات فعالان صنعت حمل و نقل را کاهش می دهد.

به گزارش تین نیوز، علی کاظمی منش، معاون اداره کل تنظیم تعرفه و نظارت بر بازار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در یک نشست تخصصی که به همت تین نیوز برگزار شد، با اشاره به اینکه در سراسر دنیا، قطار، پرجاذبه ترین وسیله حمل و نقل است گفت: با توجه به محدویت های ناوگان و بالا بودن عمر ناوگان و همچنین کاهش مسافر در زمان های غیر پیک و مسیرهایی که کاهش تقاضای سفر دارند، توجه به گردشگری می تواند تا مشکلات فعالان صنعت حمل و نقل را کاهش دهد.

معاون اداره کل تنظیم تعرفه و نظارت بر بازار راه آهن بیان داشت: به جز آیتم هایی از قبیل کاهش آلودگی و کاهش سوخت و غیره که صنعت حمل و نقل را برای دولت دارای اهمیت می کند باید گفت آیتمی که برای مردم در سفرهای شان اهمیت دارد، ایمنی است.

وی ابراز کرد: با توجه به برنامه مصوب راه آهن، برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری، در مهر ماه سال جاری، وقتی اولین قطار گردشگری وارد ایران شد پتانسیل راه آهن برای گردشگری ایمن و راحت خود را نشان داد. لذا ما بعد از آن و آمدن تور دوم برنامه ریزی های مان را بر این محور گذاشتیم تا شرکت های گردشگری خارجی توریست به ایران بیاورند.

کاظمی منش ادامه داد: با بررسی های کارشناسی، ما به این نتیجه رسیدیم که با شرایط فعلی ناوگان حاضر، بهترین کار، ورود ناوگان از طرف شرکت های خارجی است لذا ما اعلام کردیم که برای هر تاریخ و در هر شهری در هر ساعتی می توانیم این امکان را برای ورود گردشگران فراهم کنیم.

کاظمی منش تصریح کرد: ایده اولیه این جریان با توجه به اینکه ورورد قطار شرط اول و اصل است در واقع با خود راه آهن و در اواخر سال گذشته با جلسه ای که با حضور مسئولان راه آهن های ترکیه و مجارستان برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اداره کل تنظیم تعرفه و نظارت بر بازار راه آهن با اشاره به اینکه 12000 نفری که در اخبار اعلام شده بود برای این گردشگری ثبت نام کرده اند در واقع افرادی بودند که به صورت پیامکی حمایت خود را اعلام کرده بودند، گفت: برنامه گردشگری خارجی هماهنگ شده برای سال آینده 12 گروه است که از فرودین ماه مسافران آنها با قطار وارد ایران می شوند و مسافران این قطار، تقریبا از 5 قاه جهان هستند.

شایان ذکر است در این نشست دریادار محمد سمیعی، مشاور شرکت ملی نفتکش و کارشناس گردشگری دریایی، محمد ناصر گلدوست، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری، مهدی ایرانمنش، دبیر جامعه خلبانان نیز حضور داشتند. گفتنی است مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری علیرغم برنامه ریزی و دعوت قبلی در این نشست حضور نیافت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.