| کد خبر: 19151 |

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ تاثیر سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ بر میزان فروش بلیت / زیرساخت جاده ای فراهم نشود، گردشگری معنایی ندارد

تین نیوز | دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: اگرچه سقوط هواپیمای ایران 140 تاثیری در میزان فروش بلیت ها نداشته ولی باعث تقویت استرس و نگرانی افکار عمومی نسبت به پرواز شده است.

محمدناصر گلدوست در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه سقوط هواپیمای ایران 140 تغییری در میزان فروش بلیت ها نداشته افزود: هر بار که هواپیمایی سقوط کند، برای مدتی استرس و نگرانی نسبت به پرواز در افکار عمومی شکل می گیرد، تا به مرور به فراموشی سپرده شود.

وی با تاکید بر اینکه ما مردم متحملی داریم که سختی ها و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته اند، افزود: از زمان سقوط هواپیماهای توپولوف، ایرانی هایی که در خارج از کشور بودند همیشه سعی داشتند با هواپیماهای غیر روسی مثل ایرباس، به کشور سفر کنند. ایرانی های داخل کشور هم با استرس های فراوان و علی رغم میل باطنی مجبور بودند با هواپیماهای روسی پرواز کنند، لذا همیشه ترس از پرواز با هواپیماهای روس در جامعه وجود داشته و دارد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تصریح کرد: تا زمانی که هواپیماها با هزینه های زیاد تعمیرات دوباره وارد خط تولید شوند وضع به همین منوال است و تنها راه حل کاستن از استرس های مسافرت هوایی، این است که هواپیماهای نو وارد کشور شوند.

وی با تاکید بر لزوم کنترل واقعی درجه ایمنی هواپیما قبل از پرواز گفت: اگر مردم مطمئن باشند که برای هواپیماهای دارای نقص فنی، به هیچ عنوان اجازه پرواز صادر نمی شود، نسبت به مسافرت های هوایی امنیت خاطر بیشتری خواهند داشت.

گلدوست با اشاره به سانحه هوایی اخیر تصریح کرد: شنیده ها حاکی از آن است که پرواز هواپیمای ایران 140 قابل ارائه نبود و در صورتی که چک پرواز درستی داشت، نباید برای آن اجازه پرواز صادر می شد.

وی با اشاره به محدودیت ناوگان هوایی کشور گفت: اگرچه از سوی مسئولان اعلام شده که هواپيماهاي جديد در حال خريد و ورود به كشور هستند، ولی تاکنون هیچ هواپیمایی به ناوگان هوایی ما وارد نشده، و با اجاره یک یا دو فروند هواپیما نباید انتظار داشت که تغییرات عمده ای در صنعت حمل و نقل هوایی کشور ایجاد شود.

مادامی که زیرساخت های جاده ای فراهم نباشد، صنعت گردشگری معنایی ندارد
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران افزود: به خاطر کمبود هواپیما، قیمت بلیت سفرهای داخلی به خصوص در زمان پیک مسافر بالاست و استقبال مردم از مسافرت های هوایی بسیار کم است.

وی ادامه داد: درصورتی که پروازها زیاد، قیمت ها رقابتی و زمینه برای کاهش هزینه های تورها فراهم شود، گردشگری هوایی در کشور هم متحول خواهد شد.

گلدوست تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز در برخی از مناطق کشور زیرساخت های جاده ای فراهم نیست، نمی توانیم به فکر ظرفیت های گردشگری باشیم.

وی با بیان اینکه تحول در حمل و نقل هوايي بر توسعه گردشگری تاثير زيادي دارد گفت: با تقویت صنعت گردشگری و اصلاح زیرساخت ها توسط بخش دولتی و خصوصی، یقینا سرمایه هنگفتی وارد کشور خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در پایان گفت: امیدواریم به زودی مذاکرات1+5 به نتایج و توافقات رسمی برسد تا بتوانیم در همه زمینه ها از جمله صنعت هوانوردی و گردشگری به نتایج مطلوب برسیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.