| کد خبر: 150937 |

کیش روزهای تلخ بدون گردشگر را تجربه می کند

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش از نابسامانی شدید وضعیت گردشگری جزیره کیش خبر داد و گفت: این وضعیت ضعیف ورود گردشگر به جزیره طی 20 سال گذشته بی سابقه بوده به طوری که کسب و کار در جزیره را از بین برده است.

تین نیوز
رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش از نابسامانی شدید وضعیت گردشگری جزیره کیش خبر داد و گفت: این وضعیت ضعیف ورود گردشگر به جزیره طی 20 سال گذشته بی سابقه بوده به طوری که کسب و کار در جزیره را از بین برده است.

مسیح الله صفا در گفتگو با خبرنگار مانا به برگزاری ضعیف جشنواره تابستانی کیش اشاره کرد و گفت: تابستان امسال ظرفیت اشغال هتلهای کیش کمتر از 50 درصد بود.

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش در ادامه بیان داشت: این امر در حالی است که هر ساله شاهد اشغال 100 درصدی ظرفیت هتل های جزیره در تابستان به ویژه در مرداد و شهریور ماه بوده ایم.

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری جزیره کیش با تاکید بر اینکه رکود فعلی گردشگری جزیره کیش طی 20 سال گذشته بی سابقه بوده است، اظهار داشت: هم اکنون کسب و کار در جزیره کیش به دلیل عدم ورود مسافر از بین رفته است.

به گفته وی، بر اساس وعده های مسئولان پیشین سازمان منطقه آزاد کیش، قرار بود شاهد رونق ویژه جشنواره تابستانی کیش باشیم.

صفا بیان داشت: قرار بود این مهم از طریق کاهش قیمت ها در بخش های مختلف مرتبط با امور گردشگران از جمله هتل، رستوران، مراکزتفریحی و خطوط پروازی، تبلیغات گسترده، جذب اسپانسرهای قوی و ایجاد علایق سفر به جزیره کیش باشیم.

این فعال بخش خصوصی اذعان داشت: همچنین قرار بود با برگزاری جشنواره های جذاب و خلاقانه متعدد در راستای جذب گردشگر در مهر ماه نیز شرایطی فراهم شود تا ورود گردشگران به جزیره کیش ادامه یابد که هرگز این امر محقق نشد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کم رونق ورود گردشگر به جزیره کیش در ایام تابستان ادامه داد: این وضعیت در مهر ماه نیز با شروع سال تحصیلی و به دنبال آن وارد شدن به ماه محرم و صفر، به طور کلی منجر به تعطیلی کامل توریسم جزیره شد.

صفا عنوان کرد: نه تنها هیچ یک از وعده های داده شده از سوی مسئولان پیشین سازمان منطقه آزاد کیش در راستای توسعه گردشگری جزیره تحقق نیافت بلکه وضع بسیار بدتر از قبل شد.

این سرمایه گذار در توریسم جزیره کیش، تاکید کرد: این وضعیت در حالی است که اوایل شهریور ماه نیز شاهد انتصاب جدید رئیس سازمان منطقه آزاد کیش به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بودیم.

وی اذعان داشت: انتظار جامعه فعال در گردشگری جزیره کیش از رئیس جدید سازمان منطقه آزاد این جزیره این است با هماهنگی شورای عالی سازمان مناطق آزاد کشور برنامه های تدوین شده طی چهار سال گذشته برای توسعه توریسم کیش را ادامه دهد تا با ورود گردشگر به این جزیره کسب و کار در کیش رونق گیرد.

به گفته این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری جزیره کیش، هم اکنون هتلها، رستوران ها و مراکز تفریحی جزیره، روزهای تلخ خالی بودن از گردشگر را تجربه می کنند.

وی در ادامه بیانات خود همچنین به افزایش قیمت های پرواز شرکت کیش – ایر و عدم همکاری در کاهش نرخ ها برای ورود گردشگر به جزیره اشاره کرد.

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش همچنین اظهار داشت: این وضعیت به وجود آمده در پروازهای به کیش در حالی است که کیش – ایر متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است و فلسفه ایجاد این شرکت هواپیمایی، توسعه ورود گردشگران به جزیره بوده است.

صفا، خاطرنشان ساخت: این شرکت هواپیمایی با وجود مذاکرات متعدد سازمان منطقه آزاد کیش حتی در ایام برگزاری جشنواره تابستانی،حاضر به کاهش قیمت برای افزایش ورود مسافر به جزیره نشد و اکثر پروازهای خود را به سایر مناطق داخلی و خارجی از جمله ارمنستان، ترکیه و ... هدایت می کرد.

رئیس جامعه هتلداران کیش و مدیر یکی از دفاتر خدمات مسافرتی کشور، تصریح کرد: همچنین یکی از علل رکود بی سابقه هتلهای جزیره تصمیم تامل برانگیز سازمان منطقه آزاد کیش در صدور مجوز برای اجاره خانه های استیجاری شبانه جزیره به گردشگران بود.

وی با بیان اینکه با وضعیت فعلی امیدی برای رونق توریسم جزیره کیش وجود ندارد، اظهار کرد: توریسم کیش نیازمند ورود اسپانسر های قدرتمند و تبلیغات گسترده است.

 
 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.