| کد خبر: 269054 |

◄ افزایش 40 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بیش از 98 میلیون و 800 هزار تُن انواع کالا از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بیش از 98 میلیون و 800 هزار تُن انواع کالا از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد روز یک شنبه در تشریح عملکرد بنادر استان در 11 ماهه سال جاری اظهار داشت: در این مدت 98 میلیون و 889 هزار و 515 تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شده که از این میزان 66 میلیون و 625 هزارو 346 تُن، کالای غیرنفتی را شامل می شود.

وی ادامه داد: در این دوره زمانی از مجموع 32 میلیون و 264 هزار و 169 تُن کالای نفتی تخلیه و بارگیری شده در بنادر این استان، 18 میلیون و 274 هزار و 716 تن تخلیه شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، میزان صادرات کالای غیرنفتی از ابتدای فروردین ماه تا پایان بهمن ماه امسال را 36 میلیون و 783 هزارو 355 تُن اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40.5 درصد افزایش داشته است.

عباس نژاد میزان صادرات کالای نفتی از بنادر استان هرمزگان در این دوره زمانی را 10 میلیون و 731 هزار و 700 تُن اعلام کرد و افزود: در 11 ماهه امسال میزان ترانزیت کالا در بنادر استان هرمزگان به بیش از شش میلیون و 361 هزار تُن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان کاپوتاژ کالای غیرنفتی در این بازه زمانی را 11 میلیون و 227 هزار و 574 تن اعلام کرد و افزود: عملکرد تخلیه و بارگیری بخش کانتینری در این مدت نیز بیش از 2 میلیون و 125 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش ثبت شده است.

جابه جایی بیش از 20 میلیون مسافر در بنادر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان جابه جایی مسافر در 11 ماهه امسال را نیز 20 میلیون و580 هزار و 213 نفر اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است".

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲۳ دستگاه گنتری کرین فعال در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

کانتینر ترانشیپی آن دسته از کانتینرهایی هستندکه برای اعزام به مقصد نهایی ابتدا دریک بندراصلی منطقه از یک کشتی بزرک تخلیه و سپس به کشتی های فیدر(کوچک) بارگیری و به مقصد اعزام می شوند.

حمل و نقل کالا از یک نقطه به نقطه ای دیگر گفته می شود که از راه دریا و یا هر رودخانه مرزی انجام می شود، را کاپوتاژ دریایی می گویند.

 استان هرمزگان با احتساب جزایر دارای ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز دریایی، ۱۴ جزیره کوچک و بزرگ و ۳۲ بنادر فعالی است که بیش ترین حجم تخلیه و بارگیری از این بنادر انجام می شود".

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.