| کد خبر: 268952 |

احداث ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در طرح جامع ترافیک قزوین

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طرح جامع ترافیک برای قزوین ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری مصوب کرده که تاکنون ۴۲ کیلومتر از آن تثبیت شده است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طرح جامع ترافیک برای قزوین ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری مصوب کرده که تاکنون ۴۲ کیلومتر از آن تثبیت شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل عرشیان اظهار کرد: سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین امسال موفق به اجرای حداکننده های بتنی و ایجاد ۸۵۰ متر مسیر دوچرخه سواری در سطح این شهر شد.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان همچنین برای توسعه مسیرهای دوچرخه سواری سطح شهر قزوین در سال جاری ۲۵ میلیارد ریال برای تحقق انجام این کار اعتبار تخصیص داده است.

عرشیان با اشاره به اینکه متاسفانه مسیرهای تعیین شده برای دوچرخه سواری سطح شهر بیشتر مورد استفاده موتورسواران قرار می گیرد، تاکید کرد: امیدواریم با سیاست های در نظر گرفته شده و فرهنگ سازی در بین شهروندان شهر از سوی رسانه ها، سال آینده با همکاری و همراهی پلیس راهوار بتوانیم این مشکل را نیز برطرف کنیم.

این مسوول با بیان این موضوع که در طرح های تفصیلی شهری قزوین مسیرهای دوچرخه سواری دیده نشده است، تاکید کرد: مسیرهای مورد نظر برای استفاده دوچرخه سواران در مطالعات ترافیکی و طرح جامع ترافیک در معابر شهری پیش بینی شده است.

عرشیان یادآور شد: برخلاف باور عمومی، مسیرهای دوچرخه سواری در مکان های پرتردد شهری نه تنها باعث ایمنی دوچرخه سواران می شود بلکه از آشفتگی های ترافیکی به واسطه نظم دهی بیشتر نیز جلوگیری به عمل می آورد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: احداث مسیر نوسازی شده دوچرخه در خیابان بوعلی قزوین باعث کاهش تصادفات دوچرخه سواران شده تا جایی که تصادفات در این نقطه به صفر رسیده و یا اینکه در خیابان فردوسی پرتقاضاترین مسیر و مطابق براساس نیازهای شهروندان صورت گرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.