| کد خبر: 267916 |

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین،

◄ ۳ هزار میلیارد تومان هزینه سالیانه تصادف در استان قزوین

با هدف اصلاح رفتار ترافیکی ۳۱ راننده پر خطرشهر قزوین دوره آموزشی - توجیهی دیدند.

تین نیوز

قزوین- سارا غلامی|  اسماعیل عرشیان  در اولین کارگاه آموزشی _توجیهی رانندگان پر خطر که با حضور ۳۱ راننده پر خطر و حادثه ساز برگزار شد، بیان کرد:  شیوه نامه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر و حادثه ساز پس از طرح در کمیته تخصصی و تایید در شورای ترافیک استانداری قزوین به تصویب شورای وقوع جرم رسیده است، و برای اولین بار در کشور اجرا می شودوی در ادامه این کارگاه آموزشی_توجیهی با بیان اینکه، ۶۳ درصد تصادفات فوتی ناشی از سرعت غیر مجاز و عدم توجه به جلو است، گفت: ۳۴ سامانه ثبت تخلف با مدیریت و نظارت مرکز کنترل ترافیک شهرداری قروین نسبت به ثبت و ضبط  ۲۴ ساعته رفتارهای رانندگان پر خطر اقدام می کند.

کارگاه آموزشی رانندگان پر خطر- دادگستری کل استان قزوین

 

معاون حمل و نقل و ترافیک افزود: ۳۸ درصد مقصرین تصادفات فوتی در قزوین زیر ۳۰ سال سن  دارند،  بنابراین عنصر آموزش و فرهنگ سازی و اتخاذ تدابیر و سیاست های مختلف برای بهسازی رفتار ترافیکی به خصوص در این سنین می تواند موجب کاهش تصادفات جرحی و فوتی در این شهر شود.

کارگاه آموزشی رانندگان پر خطر- دادگستری کل استان قزوین

 

این مسئول  با اشاره به اینکه بعد از بیماری های قلبی عروقی دومین عامل مرگ و میر انسانها تصادفات است، خاطر نشان کرد: هرم عامل تصادف شامل انسان، راه و وسیله نقلیه است که ۷۰ درصد عامل تصادفات انسانی می باشد و هدف از کارگاه آموزشی_ توجیهی ویژه رانتدگان پر خطر شهر قزوین نجات جان انسان های بی گناه،  کاهش تصادفات و وقوع جرائم است.

عرشیان در خاتمه گفت: شهرداری قزوین با شناسایی نقاط حادثه خیز، شناسایی رانندگان پر خطر، تهیه و تدوین شیوه نامه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر و حادثه ساز و سایر اقدامات گام های موثری در راستای نجات جان انسان ها،  کاهش تصادفات جرحی و فوتی برداشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین نیز در این کارگاه آموزشی- توجیهی به ضرورت حمایت های همه جانبه دستگاه های دارای تکلیف به معلولان ناشی از تصادفات تاکید کرد و گفت: حسن تعامل و اهتمام شهرداری قزوین در مسئولیت اجتماعی مبتنی بر نوآوری ستودنی است.

کارگاه آموزشی رانندگان پر خطر- دادگستری کل استان قزوین

این مقام مسئول افزود:  تعداد پرونده های تصادف منجر به جرح و فوت در ده ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸۱۳ فقره پرونده بوده است که نسبت به مدت مشابه سال جاری، ۲۱ درصد کاهش یافته است‌.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضا و شهرداری قزوین با مشارکت دستگاه های دارای تکلیف و با استفاده از ظرفیت های مردمی، با تمرکز بر الویت هایی همچون رفتارهای اجتماعی که بالاترین رتبه را در پرونده قضایی دارند، جرائم مربوط به تصادفات منجر به فوت ، نقص عضو ، فرهنگ سازی در راستای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی اقدامات جدی و سنجیده انجام دهند.

فولیان در ادامه کارگاه آموزشی_توجیهی رانندگان پر خطر قروین که به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین برگزار شد، خاطر نشان کرد: دستگه قضا نسبت به شناسایی و حمایت های مالی و معنوی به معلولان ناشی از تصادفات اقدام خواهد کرد چرا که این امر یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی برای تمامی دستگاه های  دارای تکلیف است

کارگاه آموزشی رانندگان پر خطر- دادگستری کل استان قزوین

این مسئول در خاتمه، تشکیل پرونده شخصیت با هماهنگی پزشکی قانونی،  تشدید نظارت پلیس راهور بر رانندگان درون شهری، بهبود فرهنگ ترافیکی در کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری، در دستور کار سازمان خود قرار داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.