| کد خبر: 158734 |

◄ شورای‌شهر تصویب‌کرد؛ اختصاص مکانی برای تجمعات مردمی

شورای اسلامی شهر تهران صبح امروشورای اسلای شهر تهران امروز اختصاص مکانی در اختیار شهروندان برای تجمع و اعتراض را به تصویب رساند،. با تصویب این طرح که به پشنهاد فرمانداری به تصویب رسید، از این پس مکانی از سوی شهرداری برای برگزاری تجمعات اعتراضی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

تین نیوز

 شورای شهر تهران  اختصاص مکانی در پایتخت را برای تجمع و اعتراض  به تصویب رساند،. با تصویب این طرح که به پشنهاد فرمانداری به تصویب رسیده، از این پس مکانی از سوی شهرداری برای برگزاری تجمعات اعتراضی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  امروز، موافقان و مخالفانی که درباره این طرح صحبت کردند هم تندترین مسایل سیاسی را در موافقت یا عدم توافق بر سر اجرای این مسئله بیان کردند تا جایی که بخشی از جلسه به تشنج کشیده شده و حسن رسولی عضو شورای شهر که به عنوان مخالف سخن می گفت، برخی از سخنان احمد مسجدجامعی، طراح این طرح را توهین به خود تلقی کرد و گفت: نباید اجازه داد با توجه به اینکه اعضا مکلف به رعایت شان و شخصیت شورای شهر هستند، توهین به اعضا صورت گیرد.

او پس از اعلام نظر خود و پیش از این که شورای شهر وارد رای‌گیری برای کلیت طرح شود، به نشانه اعتراض، جلسه را ترک کرد، حتی او حاضر نشد در آسانسور شورای شهر به خبرنگاران بگوید به چه دلیل تا این حد، از سخنان مسجدجامعی رنجیده است.

مسجدجامعی اما به عنوان طرح اصلی طرح اختصاص مکان یا مکا‌ن‌هایی برای تجمع، اعتراض و گفتگو به شهروندان، در ابتدا دلایل خود را بیان کرد، دلایلی که در صدر آن، اصل 27 قانون اساسی که به آزادی تجمعات و تظاهرات غیرمسلحانه تاکید کرده، قرار دارد.

شورای شهر: طرح پیشنهادی از سوی فرمانداری بود

برخی از اعضای شورای شهر، گفتند جرقه ابتدایی این طرح را فرمانداری تهران زده است، آن‌طور که عده‌ای از اعضای شورای شهر می‌گویند، عیسی فرهادی فرماندار تهران دو هفته پیش در جلسه‌ای به آنها پیشنهاد کرده جایی را برای تجمعات و اعتراضات مردم در نظر بگیرند.

با این حال، علی اعطا سخنگوی شورای شهر می گوید: این سخن فرماندار، پیشنهاد یا الزام برای شورای شهر نبوده، بلکه باعث شد اعضای شورای شهر کاری را که می2خواستند انجام بدهند، با اطمینان بیشتری دنبال کنند.

اثرات طرح مکان تجمعات در تهران

به نظر می رسد در آینده، این طرح در صورت اجرایی شدن، باعث ایجاد شرایط جدیدی در شهر شود. برخی از این طرح به عنوان «سوپاپ اطمینان» یاد می‌کنند تا دیگر مالباختگان، معلمان، کارگران و بازنشستگان در مقابل مجلس یا سایر نهادهای قانونی تجمع نکنند و در اصل حضور آنها از مقابل چشم مردم دور شود، این در حالی است که خیابان تنها محلی برای تظاهراتی باقی خواهد ماند که مدیریت آن در اختیار سازمان‌های دولتی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و نظایر آن است.

عده‌ای دیگر نیز معتقد هستند با دادن فضایی به شهروندان معترض، ممکن است اعتراض‌ها به گونه‌ای غیرقابل ساماندهی و مدیریت شود و اثرات سوء آن در قالب ناآرامی‌های غیرقابل کنترل و ساختارشکنانه در غیر از مکان‌هایی که شهرداری مجوز داده، هر روز رخ دهد و امنیت شهروندان غیرمعترض را تهدید کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.